מאסר בפועל לעובד הקונסוליה שייבא נשק מעזה לישראל

עונשו של עובד הקונסוליה הצרפתית נקבע בבית המשפט בהתאם להסכם הטיעון. בשלוש הזדמנויות יבא כ-30 כלי נשק מעזה, תוך ניצול מעמדו שסייע לו לחמוק מבידוק ביטחוני

חרבות ברזל 8.4.2019 | 19:50

שב"כ

בית משפט המחוזי בב"ש קיבל היום את הסדר הטיעון וגזר עונש של 7 שנות מאסר בפועל על רומן פרנק, אזרח צרפתי, עובד הקונסוליה של צרפת בירושלים, אשר הורשע על סמך הודאתו בביצוע עבירות נשק וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום בו הודה הנאשם, בשלוש הזדמנויות שונות, יבא הנאשם, אשר עבד כאמור בקונסוליה הכללית של צרפת בירושלים והיה במעמד של "עובד קונסולרי", כ- 30 כלי נשק מרצועת עזה לישראל, תוך ניצול המעמד הקונסולרי שניתן לו, אשר אפשר לו להימנע מבידוק ביטחוני במעבר ארז.

בתמורה, קיבל הנאשם על פי כתב האישום כ- 26,000 ש"ח.

בית המשפט הרשיע את רומן פרנק בשלושה אישומים בגין ביצוע עבירות נשק (יבוא, נשיאה והובלה) ועבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

במסגרת ההסדר סוכם, כי יוטל על הנאשם עונש מאסר בפועל של 7 שנים, מאסר על תנאי וקנס.

בית המשפט המחוזי קיבל כאמור את ההסדר והטיל על הנאשם עונש של 7 שנות מאסר, מאסר על תנאי וקנס בסך של 30,000 ש"ח.

בגזר הדין צוין, כי "הניצול הציני שעשה הנאשם במעמדו כעובד קונסוליה יש בו מבחינה פוטנציאלית לפגוע גם במרקם מערכת היחסים שבין המדינה לבין עובדי קונסוליה המשרתים בה. כך למשל, יכול ובעקבות מעשים כדוגמת אלה של הנאשם, הבדיקות הפיזיות שתערכנה בעתיד לרכבים קונסולריים היוצאים ונכנסים מעזה ומשטחי איו"ש תהיינה מדוקדקות יותר".

ארבעת המעורבים האחרים בפרשה הורשעו בעבירות נשק שונות והושתו עליהם עונשי מאסר בין שנתיים וחצי לחמש שנות מאסר בפועל.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום