נמנעה שביתת נהגי האוטובוסים ביום הבחירות

ועדת הכספים אישרה העברת תשלומים לחברות התחבורה הציבורית • יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל: "נמשיך להילחם למען הנהגים בענף"

רכב ותחבורה 7.4.2019 | 14:21

ישראל גונן, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בוועדת הכספים | צילום: יח"צ

ועדת הכספים של הכנסת אישרה לפני זמן קצר את העברת התשלומים לחברות התחבורה הציבורית אשר תסיר את איום השביתה של הנהגים ביום הבחירות.

זאת, במסגרת העברות תקציביות בהיקף של כ-875 מיליון ₪. כחצי מיליארד ₪ הועברו במסגרת עודפי תקציבי המשרדים השונים, לשם הסכם הפעלה חדש בין אגד למדינה, ושיפור בשכר כלל נהגי התחבורה הציבורית.

הדיון בהעברה ניתן על ידי ועדת ההסכמות לאור בקשת יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני. לצד כך לאור עמדת היועמ"ש כי שימושים אחרים שהתבקשו במסגרת ההעברה אינם דחופים נוכח הסמיכות לבחירות, נדחתה העברת כ-950 מיליון ₪ שיועדו לצורכי הרכבת הקלה בגוש דן, ו-360 מיליון ₪ שנועדו לרכש מנה שישית של קרונות נוסעים והאצת פרויקט בניית מסילה רביעית באיילון.

על רקע אישור התקציב להסכם התחבורה הציבורית, מתח יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני ביקורת על התנהלות הממשלה: "יש פה פנייה שהממשלה העבירה עם השלכות מאוד משמעותיות לציבור, המתנו כפי שדורש הנוהל בתקופת בחירות, שהממשלה תפנה ותאמר שמדובר בפנייה דחופה, שמדובר בפנייה שקשורה גם במפעילי התחבורה הציבורית היותר קטנים, שהמשמעות עבורם היא שהם ירעבו ללחם.

"היה צפוי שנקבל פנייה ממזכיר הממשלה שיאמר שאי אפשר לחכות עד אחרי הבחירות, אך זו לא הגיעה ורק קיבלתי טלפונים שהממשלה טוענת שאני אשם. אני לא יכול לאשר דבר שוועדת ההסכמות לא מאשרת, זה התקנון, זו לא סמכות שלי.

"הממשלה כלל לא פנתה בבקשה לדון בפנייה, כאילו היא משהו וירטואלי. ראינו את המצב ולכן למרות שלא מקובל, לפנים משורת הדין פניתי וביקשתי אישור של ועדת ההסכמות לקיים את הדיון, ועדת ההסכמות פנתה לממשלה ולמזכיר הממשלה, בשאלה אם הם רוצים בזה ורק ביום שישי בצהריים מזכיר הממשלה העביר את הבקשה, לאור הפנייה שלנו, זו התנהלות לא ראויה ולא מקובלת".

הפנייה אושרה פה אחד על ידי חברי הכנסת מכל סיעות הבית.

ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל אמר לאחר הדיון בוועדת הכספים על העברת התשלומים לחברות האוטובוסים אשר מנע את השביתה ביום הבחירות: "אנו מודים לחברי הכנסת על שמיעת קול זעקת הנהגים ועל קיומו של הדיון החשוב בו הועברו כספים לחברות התחבורה הציבורית. ארגון נהגי האוטובוסים בישראל יעשה הכל כדי לקדם את תנאי נהגי האוטובוסים גם אם לשם כך היה צריך לשבות ביום הבחירות.

"העברת התשלומים ברגע האחרון הצליחה למזער נזקים ולמנוע את השביתה אבל שמה שוב את הנהגים, מעמדם, הכרתם המקצועית והמאבק בתאונות הדרכים בחזית הבמה לקראת הכנסת הבאה. אנו נמשיך בנחישות לעמוד תמיד בראש המחנה הנלחם למען הנהגים והענף".

נציין, כי בין יתר העודפים שאושרו בוועדה, כ-45 מיליון ₪ יועברו לצרכי ניצולי שואה. כן אושרה במסגרת תקציב 2019, העברת כ-15 מיליון ₪ לצורכי הערכות משרד הפנים לבחירות לכנסת.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום