פתאל משיק טרמינל פרטי בנתב"ג: 400 דולר ואתם מחכים לטיסה בסטייל

הטרמינל, שהוקם בהשקעה של 18 מיליון שקל, מציע שירות טרום טיסה מפנק הכולל את כל השלבים, מהצ'ק-אין עבור בביטחון ובמכס • הנוסעים שישלמו 400 עד 800 דולר לאדם יוכלו להמתין בחדרים פרטיים או בלובי, לאכול ולשתות וגם לעשן סיגר ולנסוע למטוס ברכב פרטי

רכב ותחבורה 7.4.2019 | 12:32

אזור הטרקלין בטרמינל פתאל / צילום: אדריכל גד הלפרין 

730 מטוסים פרטיים נחתו בנתב"ג ב-2018, מספר המשקף גידול של 9% לעומת 2017. כ-20 אלף נוסעים (בתנועת הלוך ושוב) היו על סיפון המטוסים הללו. בשבילם ובשביל הבאים שיבואו וגם בשביל מי שירצה לטוס בסטייל - בשבועות הקרובים ייפתח טרמינל פרטי בנתב"ג. מי שקיבל את הזיכיון ל-10 שנים להפעלת הטרמינל היא חברת פתאל, המתמחה בתחום המלונאות בארץ ובחו"ל.

הטרמינל, שהוקם בהשקעה של 18 מיליון שקל, מציע שירות טרום טיסה מפנק הכולל את כל השלבים, מהצ'ק-אין עבור בביטחון ובמכס. הנוסעים שישלמו 400 עד 800 דולר לאדם יוכלו להמתין בחדרים פרטיים או בלובי, לאכול ולשתות וגם לעשן סיגר ולנסוע למטוס ברכב פרטי (לגייט במקרה שמדובר בשרוול דרכו נכנסים הנוסעים למטוס או עד לפתח המטוס כשמדובר במטוסים הממריאים מטרמינל 1). כך, אפשר לרכוש כרטיס בחברת לואו קוסט בכ-50 דולר ולשלם עוד כ-400 כדי להגיע לטיסה כאוליגרך.

אסף פתאל, מנהל פיתוח עסקי ברשת פתאל, הסביר כי מה שהוביל להקמת הטרמינל הפרטי הוא הגידול במספר התיירים הבאים לישראל, כולל בסגמנט העסקי, לצד פעילות סינרגטית לליבת הפעילות של פתאל, על 200 בתי המלון שלה. לאורחי הטרמינל מובטחת דיסקרטיות, ולצוותי האוויר של המטוסים הפרטיים מוצעים חדרי מנוחה ומקלחות להתרעננות.

לדברי דוד פתאל, הטרמינל הפרטי יאפשר לאנשי עסקים להגיע לגיחה של שעתיים-שלוש לפגישה ולהמריא חזרה אחרי שהצוות המתין בתנאים אופטימליים. "אנחנו מסתכלים לעתיד, למרחק של כמה שנים מעכשיו, והתפיסה היא שישראל יכולה להיות האב של טיסות פרטיות בעתיד", אמר דוד פתאל, שבאותה נשימה הדגיש כי "הטרמינל פתוח לכל עם ישראל ולא רק לטסים במטוסים פרטיים, או לאנשי עסקים או לאורחים מדיניים". 

טרמינל פתאל בנתב"ג ממוקם באולם "מצדה", בסמוך לאולם הנכנסים לטרמינל 1, והוא משתרע על שטח של 1,300 מ"ר. במתחם יש חדר ישיבות, 6 חדרים פרטיים, חדרי מנוחה (כולל מיטה וחדר רחצה פרטי). לרשות האורחים עומדים דיילים. לטובת מי שעשוי להתבאס מהוויתור על הקניות לפני טיסה יועמדו שתי חנויות - ה.שטרן ג'יימס ריצ'רדסון וחדר סיגרים.

את הטרמינל החדש תנהל שני שיפרמן (40), שבעבר ניהלה את טרקליני דן בנתב"ג. לדבריה, "אנו מודעים לעובדה שלא מדובר בשירותים זולים, ומראש פונים לקהל יעד ממוקד יחסית, שהזמן הוא משאב יקר ביותר עבורו, ושמעוניין לשדרג את חוויית השהייה בשדה לצורכי עבודה, מנוחה ורגיעה". שיפרמן מעריכה כי הטרמינל ישרת כ-50 אלף איש בשנה.

ואכן התענוג הוא כאמור לא זול: המחיר עבור שימוש בחדר האירוח בטרמינל פתאל הוא 485 דולר לאדם הראשון ו-340 דולר לאדם השני והלאה, לשהות של עד שעתיים. מבחינת שיפרמן, האינדיקציה למחיר צריכה להיות ביחס למחירים שגובים טרמינלים פרטיים ברחבי העולם, שם דמי הכניסה יכולים להגיע לאלפי דולרים לאדם. עם זאת, יצוין כי בחלקם מדובר ברמת פאר יוצאת דופן לצד מרחבים גדולים יותר. מי שיוותר על ביקור בחדר הפרטי וישהה בחלל המרכזי, ישלם 395 דולר לאדם ו-265 דולר לנוסע השני ואילך. 

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום