טורקיה נגד נתניהו: הגדה המערבית היא שטח פלסטיני כבוש

אנקרה זעמה על דבריו של ראש הממשלה, שאמר כי ייתכן שיפעל לסיפוח התנחלויות אחרי הבחירות. "ההצהרה של נתניהו בניסיון למשוך קולות לא תשנה את העובדה"

מדיני 7.4.2019 | 14:28

מתוך טוויטר, נשיא טורקי 

שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושואלו, אמר היום (ראשון) כי דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין סיפוח שטחי יהודה ושומרון הן "אמירות חסרות אחריות". "הגדה המערבית היא בגדר שטח פלסטיני שנכבש על ידי ישראל תוך הפרה של החוק הבין-לאומי", אמר שר החוץ. "הצהרתו הבלתי אחראית של ראש הממשלה כדי להשיג מצביעים לפני הבחירות לא יכולה לשנות את העובדה הזאת ולא תשנה אותה", אמר השר.

נתניהו אמר את הדברים שלושה ימים בלבד לפני הבחירות כדי למשוך קולות ממפלגות הימין הקטנות יותר. סיפוחן של ההתנחלויות עשוי לנעוץ את המסמר האחרון בארון של המשא ומתן עם הפלסטינים ורעיון שתי המדינות.

טורקיה וישראל מרבות להחליף מהלומות מילוליות בשנים האחרונים, חרף הסכם הפיוס מ-2016 שאמור היה לסיים את הנתק שהחל אחרי משט המרמרה ב-2010. בחודש שעבר כינה נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן את נתניהו "דיקטטור", אחרי שנתניהו הטיח בו שהוא "רודן" ו"בדיחה".

איברהים קאלין, יועצו של הנשיא, אמר כי "זאת דוגמה נוספת לדרך שבה נתניהו מנצל את הפוליטיקה כדי להצדיק את הכיבוש ואת הפגיעה בפתרון שתי המדינות". לדבריו, שנכתבו בטוויטר, "אם הוא ייבחר מחדש, האם יהיה זה ניצחון 'הדמוקרטיה' או הכיבוש? האם הדמוקרטיות המערביות יפעלו או שהן ימשיכו בפיוס שהן? שיתביישו כולן!".

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום