הנהגים מאיימים: נשבית את התח"צ ביום הבחירות

החשב הכללי הנחה את משרד התחבורה שלא לחתום על הסדר ענפי עם חברות האוטובוסים • הנהגים, החוששים שלא יקבלו את שכרם, מאיימים שאם לא ימצא פתרון למצב הם ישבשו את התחבורה הציבורית ביום הבחירות

רכב ותחבורה 3.4.2019 | 16:28

חניון אוטובוסים. אילוסטרציה | נתי שוחט, פלאש 90

אחרי שוועדת הבחירות החליטה כי הנסיעות בתחבורה הציבורית יהיו חינם אין כסף ביום הבחירות – כדי להגדיל את מסת המצביעים ולהקל על המתניידים ממקום למקום מבלי שיצטרכו לקבל כרטיס נסיעה מיוחד –  עתה מאיימים בארגון נהגי האוטובוסים להשבית את התחבורה הציבורית בישראל ביום הבחירות, יום שלישי הבא, ד' בניסן, 9 באפריל למניינם.

לאחר משא ומתן של למעלה משנה וחצי של חברות התחבורה הציבורית באוטובוסים עם משרדי האוצר והתחבורה, ביולי 2018 הגיעו הצדדים לסיכום בנוגע לעקרונות הסדר ענפי ובתחילת פברואר לנוסח סופי, שמטרתו היא הסדרת המצב הקשה של החברות שנמצאות על סף קריסה תפעולית וכלכלית ושיפור מהותי בענף התחבורה הציבורית.

למרות שההסדר הענפי אושר בידי כל הגורמים המוסמכים, הוא טרם נחתם. החשש הגדול הוא שהחתימה תידחה למועד שלאחר כינון ממשלה חדשה, דבר שעלול לדחות את החתימה בחודשים ארוכים ולהעמיק את המשבר בתחבורה הציבורית.

במסגרת ההסדר סוכם להעלות את שכר הנהגים ל-43 ש"ח לשעה וכעת לאחר שהתברר שהחתימה עליו עלולה להידחות למועד לא ידוע, וועדי העובדים של נהגי האוטובוסים מאיימים לשבש את התחבורה הציבורית ביום הבחירות מתוך חשש שהנהגים יפגעו ולא יקבלו את שכרם הראוי.

ההסדר הענפי כולל בתוכו בין היתר גם פתרון כולל למחסור הקשה בנהגים, תמריצים מהותיים להגדלת השימוש בתחבורה הציבורית, פיתוח והטמעת טכנולוגיות שנועדו לשרת בצורה יעילה וחכמה את ציבור הנוסעים. לצד הישגים אלו, מסדיר ההסכם היבטים כספיים שונים אשר נועדו לאפשר למפעילי התח"צ להימנע ממצוקה תזרימית צפויה, קריסה כלכלית ועמה פגיעה מהותית במערכת התחבורה הציבורית בישראל.

יוני קריספין, נציג ארגון נהגי האוטובוסים אמר: "נהגי האוטובוסים בישראל, אשר בידיהם מופקדים חייהם של אזרחים רבים שתלויים בתחבורה הציבורית, סובלים כבר שנים מתנאי העסקה ירודים ומשכר שלא הולם את אופי העבודה התובעני.

"אנו קוראים למדינה ולשר האוצר להתערב באופן מיידי על מנת למנוע את הפגיעה האנושה בנהגים ובציבור הנוסעים ולא נהסס לשבש את התחבורה הציבורית אם המדינה לא תקיים את התחייבויותיה".

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום