כך מחקה חברת החשמל בחשאי חוב אדיר של מצרים

"כגנבת בלילה" התבטאה אתמול יחימוביץ' על חברת החשמל • 500 מיליון דולרים מחיקת חוב – זה הסכום שחברת החשמל מכנה מגעים מתקדמים להסכם פשרה עם חברות הגז המצריות • ומדוע הוסתר הדיווח מהציבור?

כלכלי 3.4.2019 | 08:35

דוברות חברת החשמל

חברת החשמל דיווחה אתמול על "מגעים מתקדמים להסכם פשרה עם חברות הגז המצריות במסגרת הליך בוררות בין החברה לבין חברת EMG וחברות הגז הלאומיות המצריות EGAS ו-EGCP.

"החברה מנהלת מגעים מתקדמים ביותר, ביחס להסכם פשרה עם חברות הגז המצריות, אשר עיקריו הינם כי לחברת החשמל ישולם סך של 500 מיליון דולר בפריסה של כשמונה וחצי שנים (מתוכם 60 מיליון דולר ישולמו במועד השלמת ההסכם) וכן כי בנק בשליטת ממשלת מצרים בעל דירוג חוב בינלאומי יעמיד ערבות להבטחת התשלומים על פי הסכם הפשרה.

"בהתאם לטיוטת הסכם הפשרה, כניסתו לתוקף של הסכם הפשרה מותנית בקבלת אישור בלתי מותנה של הסכם הפשרה על ידי רשות החשמל עד לתום שישה חודשים ממועד חתימת הסכם הפשרה".

ומתי אושרה מחיקת החוב הענקית הזו? שימו לב: "ביום 31 בינואר 2019 אישר דירקטוריון החברה את התקשרות החברה בהסכם הפשרה, וזאת בכפוף לקבלת עמדה חיובית של רשות החברות ביחס להתקשרות בהסכם הפשרה עד, סמוך לפני מועד חתימת הסכם הפשרה.

"אישור דירקטוריון החברה מיום 31 בינואר 2019 ,התקבל לאחר שדירקטוריון החברה קיים דיונים רבים בפסק הבורר ואכיפתו, ולאחר שבפני דירקטוריון החברה הוצגו חוות דעת משפטיות, פיננסיות ואחרות משורה של יועצים חיצוניים בעלי שם בארץ ובעולם ביחס לאפשרויות הגביה של פסק הבורר והסכם הפשרה ו כן ביחס לתהליך קבלת ההחלטות על ידי דירקטוריון החברה בקשר עימו".

הדיווח מספר כי הסיבה לעיכוב הדיווח המיידי היא משום ש"עיכוב הדיווח המיידי בנושא התבקש למען הזהירות וזאת לאור התקדמות המגעים והאישורים המבוקשים והחשש כי פרסום המגעים ותנאי הפשרה ו/או פרסום של עמדת רשות החברות ו/או החלטות רשות החשמל ודירקטוריון החברה עד לחתימת ההסכם, יסכלו את גיבוש הפשרה/חתימת הסכם הפשרה הסופי. הסיבה להסרת עיכוב הדיווח הינה הפרסומים בתקשורת ביחס למכתב מנהל רשות החברות.

"החברה תמשיך ותדווח ככל שתידרש עפ"י דין".

ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה בתגובה זועמת על מחיקת החוב: "כגנבת בלילה ממשיכה חברת חשמל בחסות נתניהו לעשוק את הציבור. אי-אפשר לומר שאינה עקבית בכך: בניגוד להבטחות יו"ר הדירקטוריון רונטל בוועדה לביקורת המדינה בראשותי, לא נעשה מאמץ אמיתי לשנות את ההסכם השערורייתי של החברה עם מאגר תמר, כדי להוריד את המחיר המופקע של החשמל הנגזר מהסכם זה. הציבור משלם ותשובה ושותפיו הרוויחו רק אשתקד כ-5 מיליארד שקל".

לדבריה, "הוויתור על החוב הוא המשך ישיר לכזבים של הממשלה על ההכרח לייצא גז למצרים מסיבות מדיניות וביטחוניות שלא היו ולא נבראו, והכל כדי להצדיק את מתווה הגז המושחת".

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום