על חשבון הצרכנים: חברת חשמל תוותר על 85% מהחוב במסגרת פשרה מול חברות הגז המצריות

חברת חשמל "מנהלת מגעים מתקדמים ביותר" להסכם פשרה עם חברות הגז המצריות - תקבל 500 מיליון דולר על פני 8.5 שנים • הדירקטוריון אישר את ההחלטה בסוף ינואר, מסבירה את העיכוב בדיווח בשל חשש לסיכול ההסכם, אך נאלצה לפרסם כעת נוכח הדיווח בתקשורת

כלכלי 2.4.2019 | 16:15

ארכיון | הדס פרוש, פלאש 90

חברת החשמל מאשרת את פרטי חשיפת "גלובס" מאתמול כי דירקטוריון החברה החליט ב-31 לינואר לאשר הסכם פשרה בהיקף 500 מיליון דולר עם חברות הגז המצריות, בכפוף למספר תנאים. כמו כן מאשרת חברת החשמל כי התקבל על-ידה ב-25 למארס מכתב ממנהל רשות החברות עו"ד יעקב קוינט, ובו הסתייגויות מההסכם כפי שאושר. החברה מסבירה כי לא דיווחה על אירועים אלה כנדרש בגלל החשש כי פרסומם יסכל את גיבוש/חתימת ההסכם הסופי" ומוסיפה כי נאלצה לדווח כעת בכל זאת לאור "פרסומים בתקשורת ביחס למכתב מנהל הרשות".

כפי שדווח אתמול, במסגרת מתווה הפשרה שאושר מסכימה חברת החשמל להסתפק ב-15% מהפיצויים שנפסקו לטובתה ב-2015 במסגרת בוררות בינלאומית שנערכה בשוויץ. להסכם נדרש עדיין אישורה של רשות החשמל משום שהכסף מיועד להיות מוחזר לצרכני החשמל.

אתמול דיווח "גלובס" כי קוינט פנה ליו"ר דירקטוריון החברה יפתח רון-טל וציין בפניו כי לאור סד הזמנים שהציבה חברת החשמל לאישור ההסכם, אין ביכולתה של רשות החברות לגבש חוות דעת עצמאית לגבי סבירותו של ההסכם המוצע. קוינט הוסיף כי חוות הדעת שהוצגו לדירקטוריון חברת החשמל היו חלקיות וביקש כי הדירקטוריון ישוב להתכנס ויחליט האם לאשר את מתווה ההסכם רק לאחר שיוצגו בפניו חוות דעת משלימות. קוינט הציב דרישה זו גם כתנאי לקבלת דרישת הדירקטוריון לכתב שיפוי מהמדינה עבור נושאי משרה בחברת החשמל (אם ייתבעו בגין ההסכם). בדיווח היום לבורסה מגדירה החברה את דרישתו של קוינט כדרישה "לבצע מספר השלמות של המידע אשר הוצג לדירקטוריון החברה טרם קבלת החלטתו בנושא". החברה מוסיפה כי ב-31 למארס השיבה למכתבו של קוינט והסבירה כי החלטת הדירקטוריון התקבלה לאחר שזה שקל את מלוא השיקולים הרלוונטיים והמידע אשר נדרש היה לדירקטוריון סביר על מנת לקבל החלטה ביחס להתקשרות בהסכם הפשרה".

בהודעה לבורסה שפרסמה היום מודיעה חברת החשמל כי היא "מנהלת מגעים מתקדמים ביותר" להסכם פשרה עם חברות הגז המצריות, הסכם שלפיו תקבל החברה סך של 500 מיליון דולר בפריסה של 8.5 שנים. תשלום ראשון בסך 60 מיליון דולר ישולם במועד חתימת ההסכם. בנק ממשלתי מצרי יהיה ערב לתשלומים. ההסכם ייכנס לתוקף לאחר קבלת אישור רשות החשמל בתוך שישה חודשים ממועד החתימה.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום