ברזיל תפתח לשכת סחר בירושלים, הפלסטינים זועמים

על אף שבולסונארו לא מימש את מחויבותו המקורית להעביר את השגרירות מתל אביב, ברשות מאיימים בהחזרת השגריר. בברזיליה הבהירו כי הם לא מכירים בירושלים כבירת ישראל באופן רשמי

מדיני 2.4.2019 | 13:50

הרשות הפלסטינית מאיימת להשיב את השגריר מברזיל אחרי שהנשיא ז'איר בולסונארו אמר כי ממשלתו תפתח לשכת מסחר בירושלים. ההכרזה ניתנה בזמן ביקורו של הנשיא הימני קיצוני בישראל, שהחל ביום ראשון, אולם היא מרחיקת לכת פחות מכוונתו המקורית להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים, בדומה לארצות הברית.

ההצעה הראשונה של הנשיא החדש עוררה זעם בעולם המוסלמי, וגם בכירים בממשלה בברזיליה הזהירו כי מפגיעה ביחסים המסחר עם העולם הערבי המייבא בשר בשווי מיליארדי דולרים מהמדינה. למרות הצעד הסמלי יותר, הפלסטינים זעמו והשגריר איברהים אלזבאן אמר לרויטרס כי הוא עשוי לשוב לרמאללה. לדבריו, זה תלוי כיצד הביקור של בולסונארו יתפתח. "היינו מעדיפים שסוגיית ירושלים לא הייתה עולה", אמר לרויטרס. הוא הוסיף כי הפלסטינים התאכזבו מכך שבולסונארו לא שקל לבקר בשטחי הרשות.

נתניהו ובולסונארו, ראשון (צילום: קובי גדעון, לע״מ)

ברזיל אינה מכירה רשמית בירושלים כבירת ישראל, ומרבית הקהילה הבינלאומית גורסת כי צריך לקבוע את המעמד שלה רק כחלק מתהליך השלום עם הפלסטינים. משרד החוץ הפלסטיני אמר ביום ראשון, עם נחיתתו של בולסונארו, כי פתיחת לשכת הסחר בירושלים היא "הפרה בוטה של הלגיטימיות הבינלאומית ומעשה אגרסיבי נגד עמנו וזכויותיו".

בולסונארו הוא מעריץ נלהב של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים בשנה שעברה בניגוד לקונצנזוס ארוך השנים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא מקווה שפתיחת לשכת הסחר היא צעד קדימה לקראת העברת השגרירות. אתמול ביקרו השניים בכותל המערבי בירושלים, וכך הפך בולסונארו למנהיג הזר הראשון שעושה זאת יחד עם ראש ממשלה ישראלי. ביקורים כאלו עשויים להיתפס כהכרה בפועל בריבונותה של ישראל על האתר הקדוש שבמזרח העיר.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום