מהיום: כל הטיסות לאילת נוחתות וממריאות מרמון

רשות שדות התעופה השלימה היום את העתקת הטיסות הבינלאומיות האזרחיות מנמל התעופה עובדה לנמל החדש, לאחר שלפני שבועיים עברה כל פעילות הפנים לנמל

רכב ותחבורה 2.4.2019 | 12:11

רפי פלד דוברות רש״ת

מהיום: כל טיסות הפנים והטיסות הבינלאומיות הישירות לאילת ינחתו וימריאו מנמל התעופה החדש ע"ש אילן ואסף רמון. שדה התעופה רמון נפתח לפני מספר חודשים וכעת הוא מעלה הילוך בפעילות שלו. לפני כשבועיים הועתקה כל הפעילות התעופתית האזרחית הפנים ארצית מנמל התעופה הישן באילת שנסגר סופית - לנמל רמון. היום, רשות שדות התעופה השלימה גם את העתקת הטיסות הבינלאומיות האזרחיות מנמל התעופה עובדה לנמל החדש.

בשעה שהדיון נסוב סביב שדה דב - האם ייסגר או לא בחודש יולי הקרוב, ממשלת ישראל תהיה חייבת לקבל החלטה על המיקום שבו יוקם נמל תעופה בינלאומי נוסף ומשלים לנתב"ג - האם בעמק יזרעאל (רמת דוד) או באיזור הנגב. רמון אינו מוגדר כנמל תעופה משלים כאשר שר התחבורה ישראל כ"ץ אף ציין כי נמל התעופה רמון, שהחליף את נמלי התעופה באילת ובעובדה, ישמש כנמל תעופה אלטרנטיבי לנתב"ג בשעת חירום. אלא שלנוכח הגידול השנתי המתמיד בשנים האחרונות בתנועת הנוסעים לחו"ל - תוך שנים ספורות נתב"ג לא יעמוד בעומס. יש מי שתוהה האם כבר כעת תוכל כל פעילות טיסות הפנים של ישראל למצוא "סלוטים" (מועדי המראה) בנתב"ג? כ-140 חברות תעופה בינלאומיות מפעילות טיסות לנתב"ג, מספר עצום בוודאי ביחס לגודלו של נתב"ג ולמדינת ישראל ומחודש יולי הוא יצטרך לקלוט גם את טיסות ישראייר וארקיע לאילת.

בחודש הקרוב ינחתו וימריאו בנמל התעופה רמון 62 מטוסים של חברות תעופה בינלאומיות, בהן ASL, פינאייר, נאוס, סמרטווינגס, טומסון פליי, טרנסאוויה, ואוראל אייר - מדובר בטיסות ישירות מיעדים באירופה לאילת במסגרת קמפיין החורף של משרד התיירות, שבו כל חברה מקבלת מענק של 60 אירו על כל נוסע. בנוסף, כמו שאר חברות התעופה שינחתו ברמון, הן יהיו פטורות מתשלום אגרות נחיתה, במטרה לעודד את השימוש בשדה החדש.

מבחינת הנוסעים מאירופה, רמון הוא שדה תעופה נגיש יותר מעובדה ומאחר והוא נמצא במרחק של 20 ק"מ מאילת. אך נוסעים שהורגלו לנחות במרכז אילת מתוסכלים מהמרחק של רמון מהעיר. אלטרנטיבות הנסיעה הן באוטובוס (למעט בסופי שבוע) במחיר של 4.20 שקל, במוניות (80-100 שקל לכיוון) או בשאטלים חינמיים של בתי המלון (לפי מדיניות בית המלון). הנוסעים שכבר חוו את הנחיתה ברמון בדרך לחופשה באילת מספרים על הליך מסורבל שכולל גם המתנה ארוכה למזוודה, ומסע שנמשך בקלות 4 שעות בטיסה משדה דב עד להגעה למרכז העיר אילת. נוסעים שטסים מנתב"ג מספרים על מסע ארוך יותר לאור הליך הטרום טיסה שהוא ממושך יותר בנתב"ג (כולל הגעה של שעתיים לפני טיסה, מציאת מקום חניה, הגעה מתחנת הרכבת בשאטל פנימי לטרמינל 1 וכד'). אין ספק שרבים יעדיפו לוותר על טיסה לאילת ולקחת את הרכב הפרטי.

נמל התעופה רמון משתרע על שטח של 14 אלף דונם, העיצוב שלו חדשני והוא כולל טרמינל נוסעים מרווח, מערכת מיון ביטחונית אוטומטית ועוד. עלות הקמת הנמל הסתכמה ב-1.8 מיליארד שקל.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום