אחרי התקיפה בסוריה: נתניהו ופוטין שוחחו על המצב באזור

ראש הממשלה ונשיא רוסיה פוטין בטלפון כחמישה ימים בלבד לאחר התקיפה המיוחסת לישראל בחאלב. השניים, שנפגשו בחודש שעבר בקרמלין, דנו בסוגיות אזוריות. לפי מוסקבה, השיחה הייתה ביוזמת ישראל

מדיני 1.4.2019 | 13:49

קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין - כך נמסר היום (שני) מלשכת ראש הממשלה. זאת כחמישה ימים בלבד לאחר התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה. נתניהו ופוטין עסקו בשיחתם בסוגיות אזוריות. לפי מוסקבה, השיחה הייתה ביוזמת ישראל.

השיחה מתקיימת על רקע דיווחים סוריים מיום רביעי האחרון, כי ישראל תקפה מחסני נשק איראניים באזור נמל התעופה בחאלב שבצפון-מערב, וכי בתקרית נהרגו לפחות שבעה בני אדם. גם סוכנות הידיעות של המשטר דיווחה כי מקור הפיצוצים הוא ב"תוקפנות אווירית" וטענה שמערכות ההגנה האוויריות סיכלו את התקיפה ויירטו חלק מהמטרות.

לפי סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א, התקיפה החלה בשעה 23:00 בכמה מוקדים באזור התעשייה שיח נג'אר שבצפון-מזרח חאלב. בכלי תקשורת במדינה דווח על שמיעת פיצוצים עזים, שהרעידו את נמל התעופה א-נירב ואת אזור התעשייה הסמוך. עוד דווח כי החלה הפסקת חשמל בכל העיר בעקבות התקיפות. האזור הותקף כמה פעמים בשנים האחרונות בתקיפות שיוחסו לישראל.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום