הליגה הערבית מתכנסת בתוניסיה: "שוללים את ההכרה בריבונות ישראל בגולן"

אחת הסוגיות המרכזיות שבהן עוסקים מנהיגי מדינות ערב היא ההחלטה של טראמפ להכיר בשליטה של ישראל ברמה. מלך סעודיה אמר כי הוא מתנגד למהלך ונשיא תוניסיה אמר כי הקמת מדינה פלסטינית תביא ליציבות אזורית

מדיני 31.3.2019 | 15:06

בנין הליגה הערבית | ויקיפדיה

פסגת הליגה הערבית נפתחה היום (ראשון) בתוניסיה, ואחד הנושאים המרכזיים שעל סדר יומה היא ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן. מנהיגי מדינות ערב, בהן גם בעלות בריתה של ארצות הברית המתנגדות למשטרו של בשאר אסד, תקפו את המהלך והבהירו כי הוא יפגע בתהליך השלום באזור וביציבותו.

סלמאן מלך ערב הסעודית אמר כי הוא "שולל לחלוטין" כל צעד שנועד להשפיע על הריבונות הסורית ברמת הגולן. הוא שב על עמדת ערב הסעודית התומכת בייסוד מדינה פלסטינית בגדה המערבית וברצועת עזה, שבירתה מזרח ירושלים. אחרי החתימה הרשמית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על ההצהרה בשבוע שעבר, הזהירה ריאד כי הצעד יפגע בתהליך השלום. הממשל צפוי לפרסם לאחר הבחירות בישראל בשבוע הבא את תכנית השלום שלו.

הנשיא המארח בג'י קאיד א-סבסי התייחס לסוגייה הפלסטינית ואמר כי לשלוח מסר המדגיש את חשיבות הקמתה של מדינה פלסטינית. לדבריו, היציבות האזורית והבינלאומית צריכה לבוא דרך "הסדר צודק ומקיף הכולל בתוכו את זכויות העם הפלסטיני והקמתה של מדינה פלסטינית עם ירושלים כבירתה".

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום