ברזיל וישראל חתמו היום על שורה של הסכמי שיתוף פעולה

נשיא ברזיל ומספר שרים מממשלתו הגיעו היום לביקור רשמי בישראל • ישראל צפויה לשלוח בפעם הראשונה נספח ביטחון פנים לברזיל

מדיני 31.3.2019 | 19:43

קובי גדעון, לע"מ

נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו אמנם נחת לפני כמה שעות בנתב"ג, אך המשלחת הברזילאית הספיקה הרבה היום. 

משרד החוץ הברזילאי הודיע היום שיפתח בקרוב בירושלים משרד אינטרסים מסחרי, אשר ישמש חלק משגרירות ברזיל בירושלים בעתיד. "ברזיל החליטה להקים משרד בירושלים לקידום סחר, השקעות, טכנולוגיה וחדשנות, כחלק משגרירות ברזיל בישראל", נאמר בהודעה.

שרי ממשלת ישראל ליוו את הגעתו של בולסונרו ובאירוע הדדי במלון קינג דיוויד בירושלים חתמו על שורה של הסכמים בילטרליים בין שתי המדינות. 

ממלא מקום שר החוץ ושר התחבורה ישראל כ"ץ ושר החוץ של ברזיל ארנסטו אראוחו חתמו על הסכם בנושא ביטחון ותעופה. אראוחו גם חתם על הסכם בנושא ביטחון פנים עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן. שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס ושר המדע והטכנולוגיה של ברזיל מרקוס פונטס חתמו על הסכם בתחום המדע והטכנולוגיה, וראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא והשר לענייני מודיעין ואסטרטגיה של ברזיל אוגוסטו הלנו חתמו על מזכר הבנות בנושא סייבר.

קובי גדעון, לע"מ

במקביל, נתניהו ובולסונרו קיימו פגישת עבודה מצומצמת וכן פגישה מורחבת בהשתתפות שרים משתי המדינות, בלשכת רה"מ בירושלים, כך נמסר בהודעת דוברות מלשכת ראש הממשלה. נתניהו אמר שישראל וברזיל נמצאות בפתחו של "עידן כביר ביחסים. ברזיל, שהיא אחת מהמעצמות הגדולות בעולם, וישראל שהיא מדינה עתיקה, אבל מעצמה טכנולוגית חדשה. אנחנו תמיד נזכור את התפקיד שברזיל מילאה בהחלטה על החלוקה באו"ם, ושל הנציג שלה אוסוולדו ארניה שהיה נשיא העצרת הכללית של האו"ם".

נתניהו הוסיף שהוא שמח שאחרי שנים של "יחסים מהוססים" בולסונרו החליט לפתוח עידן של שיתוף פעולה בכל התחומים.

הערב, יארחו נתניהו ורעייתו שרה את בולסונרו בבית ראש הממשלה בבלפור לארוחת ערב חגיגית.

במסגרת הסכם שיתוף הפעולה של המשרד לביטחון פנים, הוחלט שישראל תשלח נספח ביטחון פנים בפעם הראשונה לברזיל. תוכן ההסכם בין המדינות כולל מאבק משותף בפשיעה מאורגנת, הלבנת הון, סחר באמצעי לחימה וסמים, עבירות מחשב, ניהול מצבי חירום, קידום תעשיות וטכנולוגיות בתחום ביטחון הפנים ואבטחת תשתיות.

על פי ההסכם, ישראל וברזיל יקימו קבוצת עבודה משותפת שבין תפקידיה להעריך ולעקוב אחר יישום ההסכם ולדון בקידום תכניות עבודה בין הצדדים.

ארדן אמר היום: "כוחות ביטחון הפנים בישראל נמצאים בחזית הלחימה בטרור והמאבק בפשיעה החמורה. משטרת ישראל רכשה ידע ונסיון אדיר במאבק בטרור ובארגוני הפשיעה החמורה. בעידן החדש של ידידות בין ישראל לברזיל, קיים פוטנציאל אדיר לשיתוף פעולה אשר יתרום רבות לביטחון האישי של אזרחי מדינותנו".

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום