"עידן חדש ביחסים": נשיא ברזיל הגיע לביקור ראשון בישראל

אחרי פגישתם בריו דה ז'נרו לפני שלושה חודשים, בולסונארו התקבל על ידי נתניהו בנתב"ג. הביקור מתקיים על רקע האפשרות שהוא יודיע על העברת השגרירות לירושלים או יכריז על פתיחת נציגות רשמית בעיר

מדיני 31.3.2019 | 10:20

נועם רבקין פנטון, פלאש 90

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו נחת היום (ראשון) לביקור ראשון בישראל, בפעם הראשונה בתולדות המדינה. הביקור מתקיים על רקע האפשרות שהוא יודיע על העברת השגרירות לירושלים או יכריז על פתיחת נציגות רשמית. שלושה חודשים אחרי שנפגש איתו בריו דה ז'נרו, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל אותו בנתב"ג ובשעות הערב המנהיגים ישתתפו באירוע חתימה על הסכמים בילטרליים, ייפגשו בלשכת נתניהו בירושלים וימסרו הצהרה משותפות במעון ראש הממשלה. נתניהו אמר כי מדובר ב"עידן חדש ביחסים".

עוד בטרם נכנס לתפקידו, הנשיא הטרי הכריז על כוונתו להעביר את שגרירות ארצול ירושלים כפי שהתחייב בקמפיין הבחירות שהוביל. גם נתניהו אמר כי בולסונארו אמר לו שיעביר את השגרירות לירושלים ו"הוא אמר שזו לא שאלה של 'אם' אלא שאלה של 'מתי'". עם זאת, מאז הביעו גורמים בממשלתו של בולסונארו התנגדות למהלך.

בפגישתם הקודמת, שהתקיימה בביקור בברזיל לפני שלושה חודשים, סיכמו נתניהו ובולסונארו על הידוק שיתופי הפעולה בין המדינות בתחומי הכלכלה, הביטחון, ניהול מערכות המים, החקלאות, הטכנולוגיה ותחומים נוספים. נתניהו, שהפך לראש הממשלה הישראלי הראשון שמבקר במדינה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית, קיבל מידי בולסונארו את העיטור הלאומי הגבוה והחשוב ביותר שניתן לאורח רם מעלה.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום