הושלמה הארכת כביש חוצה ישראל מיקנעם לקריית אתא; מקטע חדש ייפתח מחר

המקטע החדש שייפתח מחר, באורך 16 ק"מ, מצטרף למקטע מיקנעם לתל-קשיש שנפתח לפני כ-4 חודשים, ובכך יושלמו 21 ק"מ חדשים שמצטרפים לכביש חוצה ישראל • כעת אפשר לנסוע מקריית אתא לבאר-שבע, לאורך 188 ק"מ, ללא רמזורים

רכב ותחבורה 28.3.2019 | 14:35

פלאש 90

מחר (שישי) ייפתח לתנועה המקטע הצפוני בכביש 6 צפון, שיחבר את קריית אתא למחלף תל-קשיש ולכביש חוצה ישראל המוכר. המקטע החדש, באורך 16 ק"מ, מצטרף למקטע מיקנעם לתל-קשיש שנפתח לפני כ-4 חודשים, ובכך יושלמו 21 ק"מ חדשים שמצטרפים לכביש חוצה ישראל. כעת אפשר לנסוע מקריית אתא לבאר-שבע, לאורך 188 ק"מ, ללא רמזורים.

כביש 6 צפון הוא כביש אגרה חדש, והתשלום לו מחייב תשלום לחברת חוצה צפון, חברת-בת של שפיר, בנפרד מהתשלומים לדרך ארץ, המפעילה את החלק המרכזי של כביש 6. התשלום הוא על מעבר במנהרות למעשה וייגבה לפי מקטעים - מקטע סומך בין מחלף גבעות אלונים הצפוני למחלף העמקים; ומקטע יקנעם הדרומי ממחלף תל-קשיש ליקנעם. 

מעבר במקטע סומך יעלה 2.98 שקלים מרבית שעות היום והערב, ו-1.79 שקלים בשעות השפל (21:00 עד 6:30). מקטע יקנעם עולה 4.18 שקלים מרבית שעות היום ו-2.39 בשעות הלילה. מפעילי כלי רכב כבדים (מעל 5 טון) ישלמו בערך כפול על המעבר במקטעים. הרישום והתשלום על הנסיעה בכביש אפשרית גם באפליקציית פנגו.

עלות ההקמה של כביש 6 צפון היא 2.5 מיליארד שקל, והיא כללה כרייה של 3 מנהרות כפולות, רכסים ואיבטין ובניית שני מחלפים מערכתיים. כעת מתוכננת הארכה נוספת של כביש 6 צפונה לשלומי, שלא יהיה כביש אגרה.

הקמת הכביש נוהלה בידי חברת כביש חוצה ישראל, שאחראית גם לניהול ההארכות הדרומיות של כביש 6 ולהקמת קו הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת. הביצוע בפרויקט הוא של שפיר הנדסה, בשיתוף חברת המינהור האיטלקית פיצרוטי. שפיר ביצעה את הפרויקט בשיטת BOT, כלומר - הזיכיון להפעלת הכביש, עד שנת 2049, ישמש לכיסוי עלויות הסלילה וכן לרווח של שפיר.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום