סקר: גנץ פותח פער; נתניהו ו'הליכוד' בצרות

אפקט בליץ הראיונות: סקרים שמתפרסמים הערב (רביעי) מראים שוב על שינוי במגמה, כאשר מפלגתם של גנץ ולפיד חוזרת להוביל על 'הליכוד' • מספר מפלגות ימין נמצאות בסכנת אחוז החסימה

פוליטי 20.3.2019 | 21:47

תומר נויברג, פלאש 90

20 ימים לפני הבחירות, מתפרסם הערב (רביעי) סקר של 'החדשות 12' שמגיע לאחר לאחר הפרסומים הדרמטיים בפרשת הצוללות וכן פרשת הפריצת האיראנית למכשיר הנייד של מנהיג 'כחול לבן' בני גנץ. על פי נתוני הסקר, לרוה"מ נתניהו יש סיבה טובה לדאגה. 

על פי סקר ערוץ 12; אם הבחירות היו מתקיימות היום: מפלגת 'כחול לבן' היא המפלגה המובילה עם 32 מנדטים; הליכוד משתרך אחריה עם 27 מנדטים; העבודה 10 מנדטים; חד"ש - תע"ל 8 מנדטים.

מפלגות הביניים: יהדות התורה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים; הימין החדש מתחזקת וזוכה ל 6 מנדטים; איחוד מפלגות הימין נחלשת וזוכה רק ב- 5 מנדטים; כאשר ש"ס זוכה גם כן ב- 5 מנדטים.

על פי הסקר, חמישה מפלגות נמצאות קרוב מאוד לאחוז החסימה, סיבה טובה לדאגה של ראש הממשלה שבאם ילך על קמפיין אגרסיבי שיביא לשורתיו מצביעים ממפלגות ימין קטנות, הללו כלולות שלא לחצות את רף אחוז החסימה ובכך לסכן את קואליציית הימין. 

המפלגות שנמצאות על קו אחזו החסימה הן: מפלגת 'כולנו', 'מרצ', רע"ם - בל"ד , 'ישראל ביתנו' וזהות שזוכות כל אחת מהן רק לארבעה מנדטים.

גם בסקר נוסף שפורסם הערב על ידי 'חדשות 13' מפלגתם של גנץ ולפיד חוזרת להוביל, כאשר על פי נתוני הסקר אם הבחירות היו מתקיימות היום: 'כחול לבן' עם 31 מנדטים; 'הליכוד' עם 29 מנדטים; 'העבודה' 9 מנדטים; 'איחוד מפלגות הימין' 7 מנדטים; יהדות התורה גם עם 7 מנדטים.

אחריהן: חד"ש תע"ל עם 7 מנדטים כן; 'הימין החדש' 6 מנדטים; 'מרצ' 5 מנדטים; ש"ס 5 מנדטים; 'כולנו' 5 מנדטים; 'זהות' של משה פייגלין עם 5 מנדטים ורע"מ - בל"ד עם 4 מנדטים.

על פי סקר זה המפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה הן:  'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן  שזוכה רק ב - 2.3 אחוזים מנדטים וכן 'גשר' בראשותה לוי - אבקסיס  שנשארת רק רק עם 2.3 אחוזים בסקר חדשות 13 (ו1.6% בערוץ 12)

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום