אחרי הדרמה בפרשת הצוללות: מיקי גנור יובא לדיון בהארכת מעצרו

עד המדינה בתיק 3000 נעצר בחשד לשיבוש מהלכי משפט לאחר שביקש לשנות את הגרסה שמסר בחקירה, מה שעשוי לבטל את ההסכם עמו. מוקדם יותר שוחרר מבית החולים לאחר שחש ברע במהלך חקירתו באזהרה בלהב 433. "לא העברתי כספי שוחד, זה היה הכול שכר ייעוץ", טען אתמול

חדשות בארץ 20.3.2019 | 10:37

פלאש 90

מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות (תיק 3000), יובא היום (רביעי) לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון. אתמול הוא נעצר בחשד לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט, מתן שוחד, מרמה והלבנת הון לאחר שביקש לשנות את הגרסה שמסר במהלך חקירת הפרשה. המשטרה מבקשת להאריך בחמישה ימים את מעצרו.

סנגוריו של גנור הגיעו אתמול לליאת בן ארי, פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ואמרו לה כי גנור מעוניין לתת פרטים חדשים בפרשה. מאז הוא נחקר במשרדי להב 433 תחת אזהרה תוך שהוא חוזר בו מגרסתו. בחקירתו אמר גנור לחוקרי המשטרה כי "לא העברתי כספי שוחד, זה היה הכול שכר ייעוץ".

מיקי גנור החשוד בפרשת הצוללות בהארכת מעצרו בבית המשפט הערב 10 ביולי 2017 (צילום: צילום: אילן אסייג/ הארץ, מערכת וואלה! NEWS)

הוא נעצר אחרי חקירתו באזהרה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ), ובעקבות הדברים יחליטו משטרת ישראל ופרקליטות המדינה לשקול האם יש מקום לבטל את הסכם עד המדינה שנחתם עמו. כעבור זמן מה הוא פונה לבית החולים אסף הרופא לאחר שחש ברע, והבוקר שוחרר אחרי ששהה בו במהלך הלילה, לדברי גורם בבית החולים בחשד לאירוע לבבי.

גנור תיווך בעסקת הצוללות מטעם התאגיד הגרמני "טיסנקרופ", וחתם על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות בחודש יולי 2017. בתחילת הפרשה טען גנור בתוקף כי לא עבר כל עבירה. רק לאחר חודשים ארוכים הסכים להפוך לעד מדינה, ושינה את גרסתו מהקצה לקצה. על פי ההסכם, גנור היה אמור לרצות שנת מאסר ולשלם קנס בגובה 10 מיליון שקלים. בתמורה העיד במשך שבועות ארוכים מבוקר עד ערב, ומסר גרסאות שהפלילו אותו ואת המעורבים האחרים.

הדרמה בפרשה מתחוללת ברקע הגילויים החדשים אודות מעורבות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במכירת הצוללות לגרמניה. בין השאר היותו בעל מניות בחברה של בן דודו, נתן מיליקובסקי, שהיה קשור עסקית לתאגיד טיסנקרופ, החברה הגרמנית שעומדת במרכז תיק 3000.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום