גדעון סער נשאל על ההרתעה - ו"פוצץ" ריאיון בשידור חי

מקום 5 בליכוד סירב להשיב על שאלה בריאיון שעסקה ברצף הפיגועים האחרונים ביהודה ושומרון וניתק, כעבור כשתי דקות בלבד. המראיין ב"רדיו גלי ישראל" טען: "ההרתעה נחלשה". סער השיב: "נסיים את הריאיון עכשיו"

פוליטי 18.3.2019 | 20:40

יונתן זינדל, פלאש 90

השר לשעבר ומקום 5 ברשימת הליכוד גדעון סער "פוצץ" היום (שני) ריאיון בשידור חי לאחר שסירב להתייחס לטענה שלפיה ההרתעה של ישראל נחלשה בתקופת שלטון הליכוד. לאחר שהתבקש להשיב על הביקורת שנשמעת בעקבות הפיגועים האחרונים ביהודה ושומרון, סער מתח ביקורת על המראיינים בתחנת הרדיו "גלי ישראל" וניתק, כעבור כשתי דקות בלבד.

סער התראיין הבוקר לתוכנית "פתחי וזמרי בעם", בהנחיית נעם פתחי ויותם זמרי. זמרי טען בפני סער כי אילו הפיגועים היו מתרחשים בזמן שמכהנת ממשלה בראשות בני גנץ, הליכוד היה מתרעם על ההתנהלות הביטחונית וקורא למדיניות תקיפה יותר.

"בוא נהיה כנים, גדעון, אם שרשרת פיגועים כזאת ביהודה ושומרון (הייתה) קורית כשמי שעומד על ההגה הוא מישהו כמו בני גנץ, אתם על הגדרות ואתם אומרים לממשלה 'חבר'ה, תשנו פאזה ותתחילו לעבוד'. מה אתם אומרים היום לתושבי יהודה ושומרון?", זמרי שאל את סער.

"קודם כל אני מעולם לא הייתי מאלה שחיפש הסברים יוצאי דופן מדוע האויבים שלנו רוצים לרצוח בנו", השיב השר לשעבר. "האמירה שצריך לפעול היא נכונה. צריך לפעול במישור הביטחוני. צריך לפעול לטעמי גם במובן ההתיישבותי, לחזק מאוד, ויש לנו הזדמנות טובה, צריך לעשות את זה בכל עת אבל אני חושב שצריך לעשות את זה בעיקר בעת הזאת כמענה ציוני. לחזק מאוד את העיר אריאל וצריך כמובן לפעול בכל אותן פעולות במישור הביטחוני שימנעו את ביצוע פיגועים".

"סער כנראה חושב שבתוכנית של אנשי ימין יהיו לו חיים קלים"

זמרי התעקש: "גדעון, זה מאוד כללי ואנחנו פוחדים שנעבור לסדר היום בעניין הזה כמו שאנחנו תמיד עושים, לצערנו. אנחנו חודש לפני בחירות. הליכוד אומר 'המצב בארץ מדהים, יחסי החוץ מדהימים, הכלכלה משגשגת'. בוא נגיד את האמת, מבחינת ההרתעה מול האויבים שלנו - אנחנו חלשים מאוד".

בתגובה השיב סער: "אתה יכול להמשיך ולזלזל". זמרי התפרץ לדברי סער וענה: "לא, אני לא מזלזל. אני אומר: ההרתעה נחלשה". סער, שנשמע חסר סבלנות, אמר: "אתה רוצה לאפשר לי לענות גם? לא, כי לא נראה לי שזאת מטרת הריאיון אז בוא נסיים אותו עכשיו", ואז ניתק.

זמרי, שהבין שסער לא מתכוון להשיב לשאלה, אמר: "לא הבנתי, אסור לשאול את השאלה הזאת? לא הוא ניתק. אתה מבין את חברי הליכוד? בושה וחרפה".

בהמשך זמרי העלה את הריאיון שנקטע לחשבון הטוויטר שלו וכתב: "גדעון סער כנראה חושב שאם הוא עולה בתוכנית של שני אנשי ימין אז יהיו לו חיים קלים. אז שאלנו אותו על אובדן ההרתעה, והוא ניתק. תשפטו בעצמכם אם בצדק".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום