רישיון? לא לבעלי מכשיר כשר

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה חבר הכנסת הרב אורי מקלב פנה למנהל רשות הרישוי ודרש כי המערכת תתמוך אף באמצעות משלוח הודעות קוליות האפשריות גם בטלפון המאושר על ידי גדולי התורה

רכב ותחבורה 18.3.2019 | 19:25

אילוסטרציה | יונתן זינדל, פלאש 90

בעלי טלפון כשר אינם יכולים לבצע רישום במערכת המחשוב לרישום למבחני הנהיגה המעשיים, פניות רבות אשר הגיעו אל לשכתו של יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ הרב אורי מקלב הלינו על כך כי באחרונה החל משרד הרישוי ברפורמה חדשה במבחני הנהיגה המעשיים (הטסטים).

במסגרת רפורמה זו ההרשמה למבחני הנהיגה נעשית באמצעות בתי הספר לנהיגה אשר רושמים את התלמידים למבחנים באמצעות מערכת ממוחשבת לשם השלמת ההרשמה למערכת הממוחשבת "ברוש", נשלח לטלפון האישי של התלמיד קוד אבטחה באמצעות מסרון, אותו יש צורך להקליד במערכת ברוש. ולאחר ההרשמה, מערכת ברוש מעדכנת את התלמיד על מועד הטסט באמצעות מסרון.

יצוין כי עד לפני מספר שבועות, במקרים כאלו בתי הספר לנהיגה הקלידו מספר טלפון של מורה הנהיגה ודרכו קיבלו את המסרון, אך בשבועות האחרונים גם אופציה זו נחסמה ח"כ מקלב פנה למנהל רשות הרישוי מר אפי רוזן ודרש כי לומדי נהיגה בני הציבור החרדי אשר אין בידם מכשיר טלפון אשר מקבל הודעות יוכלו להרשם אף הם, בפנייתו מציין מקלב כי לאור העובדה שתלמידים בני המגזר החרדי, משתמשים בטלפון שאינו תומך במסרונים, הם אינם יכולים להירשם לטסט.

מקלב מציין כי "במערכת ההזדהות הממשלתית, של שירותי הממשלה השונים, ישנה אופציה לקבל קוד באמצעות מענה קולי במקום משלוח ההודעה".

את מכתבו חותם ח"כ מקלב "לאור האמור, אבקש שמערכת ברוש תאפשר לקבל קוד רישום והודעה על מועד הטסט, גם באמצעות הודעה טלפונית קולית והודעת מייל במקום מסרון, כמקובל בשאר שירותי הממשלה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום