ברקע מחאת האסירים: שריפה פרצה בתא של אגף חמאס בכלא רמון

שריפה פרצה באחד מהתאים בבית הכלא הנמצאים באגף שבו מותקנת חסימת סלולר. מדוברות שב"ס נמסר כי אין נפגעים

חרבות ברזל 18.3.2019 | 18:54

שריפה בכלא, אילוסטרציה | יוסי זליגר, פלאש 90

שריפת פרצה היום (שני) באחד התאים באגף של ארגון הטרור חמאס, שבו מותקנת חסימת סלולר, בבית הסוהר רמון. מדוברות שירות בתי הסוהר (שב"ס) נמסר כי לא ידוע על נפגעים.

בתחילת החודש דווח ברשת "אל-קודס" כי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל מתכננים להסלים את צעדיהם נגד שב"ס, בין היתר בבתי הכלא רמון, אשל ונפחא. צעדים אלה עלולים להגביר את החיכוך ביניהם לבין הסוהרים בהמשך לשביתות הרעב שהחלו בחודש ינואר.

מחאת האסירים הביטחוניים פרצה בעקבות חיפושי פתע שנערכו בבתי הכלא, כחלק מפעילות שב"ס לסכל ניסיונות להוציא לפועל פיגועים מבתי הכלא. בעקבות זאת, פרצו מהומות שבמהלכן התפרעו 300 מאסירי כלא עופר ושרפו את אחד מהתאים. שלושה אסירים ושני סוהרים נפגעו במהומות ופונו לקבלת טיפול רפואי, ושלושה אסירים נוספים טופלו במקום.

כמה ימים לאחר מכן החלו אסירי כלא עופר להחזיר את ארוחותיהם ו-30 אסירים נוספים מכלא רמון הצטרפו אליהם בהמשך. במקביל, החלו הפגנות בגדה המערבית וברצועת עזה לתמיכה באסירים. בחמאס ובג'יהאד האסלאמי קראו להסלים את המאבק ו"להתנגד למתקפה הטרוריסטית", בעוד שהשר לביטחון פנים אמר כי הצהרותיהם "לא יעמדו במבחן המציאות".

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום