"בלומברג": הזרמת הגז מישראל למצרים תתעכב ב-3 חודשים

זאת, בניגוד להצהרת שר האנרגיה יובל שטייניץ שאמר לאחרונה כי הזרמת הגז מישראל תחל במארס של 2019 • בשבוע שעבר, שר האנרגיה המצרי טארק אל-מולה אמר כי מצרים מצפה לגז הישראלי בסביבות אמצע השנה הבאה

כלכלי 18.3.2019 | 16:50

משה שי, פלאש 90

הזרמת גז מישראל ומצרים צפויה להתעכב בשלושה חודשים, כך דווח אמש (א') ב"בלומברג".זאת, בניגוד להצהרת שר האנרגיה יובל שטייניץ שאמר לאחרונה כי הזרמת הגז מישראל במסגרת עסקה בת 15 מיליארד דולר תחל במארס של 2019.  

ב"בלומברג" צוטטו מקורבים לעניין, ונכתב כי העיכוב נובע מתקלה בצינור הגז שאמור לחבר בין המדינות. הצינור של EMG נבנה במקורו כדי לספק גז מצרי לישראל, אך ב-6 השנים האחרונות הוא לא היה בשימוש. 

נזכיר כי מצרים הפסיקה את אספקת הגז לישראל ב-2012 בשל מחסור בגז במצרים וכן בעקבות מתקפות חוזרות ונשנות מצדם של מחבלים מוסלמים בחלק מהצינור המקשר בשטח סיני. בשל שיבושים אלה מצרים היתה מעורבת בהליכי בוררות עם כמה מהבעלים של EMG, שאיימו לעכב את תוכניות היצוא.

בשבוע שעבר, שר האנרגיה המצרי טארק אל-מולה אמר כי מצרים מצפה לגז הישראלי בסביבות אמצע השנה הבאה. עם זאת, לפי הדיווח כעת, הדחייה נובעת מכך שנובל, דלק והשותפה המצרית גילו כי חסרים (או פגומים) כמה רכיבים בצינור הגז שאמור לחבר בין המדינות.

נזכיר כי ב-19 בפברואר של השנה שעברה הודיעו שותפויות הגז בישראל על חתימת חוזה ליצוא 64 BCM גז טבעי למצרים בהיקף של כ-15 מיליארד דולר ל-10 שנים. החוזה נחתם בין בעלי השדות תמר ולוויתן לקבוצת דולפינוס המצרית ומבוסס על מסמך הבנות מאוקטובר 2014.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום