"איך תמר תגדל 12 ילדים לבד? איך מגדלים 12 ילדים בלי אבא"

עין לא נותרה יבשה בהספד קורע הלב שהשמיע בנו של הקדוש הרב אחיעד אטינגר השם יקום דמו, שנרצח בידי מחבל ערבי נתעב בפיגוע הירי בצומת אריאל • הבת ספדה בבכי: "בבית החולים התברר לי שיש לך עוד כמה בנים שקוראים לך אבא ולא מוכנים שתפסיק לגדל אותם"

חדשות בארץ 18.3.2019 | 16:26

נועם רבקין פנטון, פלאש 90

אלפי בני אדם מלווים בשעה זו למנוחות את ראש ישיבת "עוז אמונה" הרב אחיעד אטינגר הי"ד, שהבוקר נפטר מפצעיו, לאחר שנורה אתמול על ידי המחבל הנתעב עומאר אבו ליילי בצומת אריאל. בפיגוע גם נרצח נרצח סמ"ר גל קיידאן הי"ד ונפצע קשה חייל צה"ל נוסף.

מסע ההלוויה החל ביישוב עלי בו התגורר, ומשם ילוו אותו למנוחות, דרך צומת אריאל שם הוא נורה, לא לפני שביצע ירי לעבר המחבל. בהמשך הוא ייקבר בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

"איך נפלו גיבורים, הרב אחיעד אתה גיבור, אתה גיבור ולוחם, אתה גיבור במלחמה נגד ישמעל, אתה חתרת למגע, שמת נפשך בכף, לא חשבת לרגע על משפחתך, חשבת על עם ישראל" ספד רב היישוב עלי, הרב אברהם שילר. "אתה גיבור בגבורתה של תורה, להקים ישיבה, להפיץ אורה של תורה. אתה גיבור באהבת ישראל לחזק יהודים טובים שמחזיקים מעמד בדרום תל אביב" ספד הרב והוסיף "איך תמר תגדל 12 ילדים לבד? איך תמר תוביל אותם לחופה לבד? איך מגדלים 12 ילדים בלי אבא? יש הווה ויש עתיד, יש הווה ויש נצח, ואנחנו עם ישראל מודיעים לך 'נצח ישראל לא ישקר ולא ינחם'. אנחנו נצח ישראל ואתה השליח של נצח ישראל".

הבת אפרת ספדה לאביה בבכי, ואמרה "ממש עכשיו בבית החולים התברר לי שיש לך עוד כמה בנים שקוראים לך אבא ולא מוכנים שתפסיק לגדל אותם. המחבל הארור הזה חשב שהוא הפסיק חיים אבל הוא לא ידע כמה חיים השארת פה. אתה לא יכול להפסיק באמצע, זכה פשוט לא מתאים לך. אבא, רק עכשיו אני מבינה כמה ענווה היתה בך, כמה סיפורים שמענו עליך ולא ידענו. לא מאמינה שאני צריכה לדבר עליך בלשון עבר. אבא, אתה גיבור אמיתי. תן לנו כוחות. יהיה קשה אבל אני מבטיחה לך שנעשה הכל כדי להמשיך את החיים בצמיחה ובשמחה", הוסיפה הבת.

אלישיב, בנו של הרב אחיעד, ספד לו, "אבא, כל החיים דיברת איתנו על כמה שיותר להספיק והראת לנו דוגמא אישית. אבא כל החיים שלך היית לוחם נועז. גם ברגעיך האחרונים נלחמת ונתת לנו יממה להיפרד ממך.אבא, על שני דברים אני מבקש ממך סליחה, על כך שלא כיבדתי אותך מספיק ועל כך שאני לא יכול לנקום את דמך. יש לנו חיים ומשפחה להמשיך. את הרוח שלנו לא יוכלו לשבור".

שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, השתתף בהלוויית הרב אחיעד אטינגר ז״ל וספד לנרצח: "הרב אחיעד היה גיבור בחייו ובמותו. המעשה החינוכי הגדול שאפשר לעשות היום כשר החינוך זה לדאוג שכל ילד וילדה במדינת ישראל יסתכלו על הרב אחיעד ויגידו ״ממנו תראו וכן תעשו״. בחייו, הוא ויתר על כל רגע של הנאה אישית. במותו, כשהמרצח עמד לא רחוק ממנו, הרב אחיעד חתר למגע, ירה עליו יריות ושילם על כל בחייו. בחיי ההווה, את הרב אחיעד איבדנו, אבל את מורשת הנצח נקיים תמיד. הרב אחיעד הפיח רוח של תקווה, בעשר אצבעות ועם נפש עצומה הוא שינה את המציאות בדרום תל אביב.

"כמה משמעותי היה הרב אחיעד לתושבי דרום תל אביב, כמה תורה ואור הביא למקום, ואיזה חיבור יצר בין תושבי השכונה לבין תושבי יהודה ושומרון. הרב אחיעד חיבר בין אחים. מי יעשה את זה עכשיו?!".

"הרב אחיעד, גם בשניות האחרונות של חייך הטובים דאגת לעשות טוב. במקום לברוח, חתרת למגע ושילמת על כך בחייך. מסרת את נפשך כגיבור ישראל. הרשע המפעפע הזה, שגודע שוב ושוב את הטובים שבאנשינו, שבאהובינו, חייב להיגדע".

שר החינוך הוסיף: "על קברך אני אומר: דם יהודי לא יהיה עוד המצרך הזול ביותר במזרח התיכון. נגדע את הטרור רק על ידי שנשחרר את הכבלים התודעתיים והמשפטיים שמונעים מאיתנו לנצח.

"תעצומות הנפש של אחיעד ואצילות הנפש של משפחתו, שבחרה לתרום את אבריו ולהמשיך גם במותו את הנתינה של חייו, תהיה השראה לכולנו", אמר בנט.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום