רימון יד מחובר לטיסן וחפץ חשוד בוער נחתו בעוטף עזה - ונוטרלו

מטוס מקלקר עם חפץ חשוד נמצא באזור צומת אורים, ועצם בלתי מזוהה שעלה באש נפל במועצה האזורית שער הנגב, סמוך למקום שבו שיחקו ילדים. חבלנים הגיעו לזירות והסירו הסכנה

חרבות ברזל 17.3.2019 | 20:48

צילום: ביטחון שדה

המתיחות בדרום: מטוס מקלקר, שאליו היה מחובר לרימון יד, נמצא הערב (ראשון) בכביש 234, סמוך לצומת אורים שבעוטף עזה. חבלני משטרה הגיעו למקום ונטרלו את הרימון. בד בבד, חפץ חשוד בוער נחת ביישוב במועצה האזורית שער הנגב, בקרבת מקום שבו שיחקו באותה שעה ילדים. המשטרה הסירה את הסכנה.

הבוקר, ביצע חמאס גיוס כללי של כל מנגוני הביטחון שלו, כולל הזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם, כדי שיתעמתו עם המפגינים ברצועת עזה - כך דווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט" מפי מקורות. בדיווח ציינו המקורות כי חמאס מרגיש בפעם הראשונה איום על שלטונו וכי הארגון החליט לדכא את ההפגנות ולסיים אותן בכל מחיר.

דובר חמאס, חאזם קאסם, צייץ בטוויטר כי העם הפלסטיני באמצעות הפגנות צעדות השיבה ביסס את זכויותיו הלאומיות, את עקרונות הסוגייה הפלסטינית ואת זכותו לחיות בחופש ובכבוד. עוד כתב קאסם כי בכל השיחות והפגישות של חמאס עם המשלחות ועם המתווכים – הם תמיד הניחו על השולחן את הדרישות ואת הזכויות של הפלסטינים וכי חמאס נלחם בכל הדרכים על מנת להשיג את זכויות העם הפלסטיני.

אתמול הצית את עצמו תושב ג׳באליה בן 32 לאחר שמנגנוני הביטחון של חמאס היכו אותו ושברו את הבסטה שלו, כיוון שחשדו כי השתתף במחאה נגד יוקר המחיה, כך על פי דיווחים פלסטיניים. הוא הובהל לבית החולים כשמצבו בינוני. במקביל, התקיימו בעידוד חמאס הפגנות נגד אבו מאזן והרשות הפלסטינית בכמה מוקדים ברצועת עזה.

כזכור, צה"ל פרסם הבוקר תיעוד ממטה הגדה של חמאס בשכונת רימל שבעזה וכן של מוצבים המשמשים כוחות ימיים של הארגון, הממחיש את ההרס שהתרחש במתחמים, בשל תקיפת חיל האוויר בליל שישי, בשל ירי הרקטות לעבר גוש דן.

במטה הגדה מתבצעת פעילות בקשורה להכוונת פעילי טרור של חמאס באיו"ש, וכן בניית תשתיות טרור והעברות כספים ומענה לוגיסטי הנועדו לביצוע פיגועים בישראל. במתחמים המשמשים את הכוחות הימיים, הוחזקו תשתיות, והם יועדו גם עבור ייצור אמצעי לחימה. כך פי דובר צה"ל.

ביום שישי, שרידי רקטת ה-M-75 שנורתה מרצועת עזה לעבר גוש דן, אותרה בשטח פתוח בחולון. חבלני משטרה הגיעו למקום ונטרלו את שאריות הרקטה. בצה"ל ובמערכת הביטחון העריכו הבוקר כי הירי שבוצע על ידי חמאס – מקורו בטעות. עם זאת, הבהירו במערכת הביטחון, כי התגובה לא התחשבה בכך שהירי לא היה מכוון. "צה"ל רואה בחמאס אחראי לכל הנעשה ברצועה וממנה". בשל המתיחות, מערכות כיפת ברזל נוספות נפרסו ברחבי הארץ. 

כאמור, בליל שישי מטוסי חיל האוויר תקפו כ-100 יעדים של ארגון חמאס ברחבי רצועת עזה בתגובה לירי לעבר גוש דן ויישובי הדרום, כך הודיע דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס. בשעות הבוקר של יום שישי זוהו שבעה שיגורים שנורו מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. כיפת ברזל יירטה שלוש רקטות בשמי שדרות.

לאחר התקיפה ברצועה, מסר דובר צה"ל כי "חמאס נושא באחריות על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה", זאת בתגובה להודעת הארגון מוקדם יותר כי הוא אינו עומד מאחורי הירי. משרד הבריאות בעזה דיווח כי ארבעה פלסטינים נפצעו מתקיפות חיל האוויר.

חדשות 13

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום