ביידן פלט שהוא יתמודד בבחירות - ותיקן את עצמו

סגן נשיא ארה"ב לשעבר, שרבים צופים כי ייכנס לפריימריז הדמוקרטיים, אמר כי הוא בעל הרקורד הפרוגרסיבי ביותר מקרב אלו שרצים - ואז חזר בו. "לא התכוונתי לזה", אמר לקהל במדינת הבית שלו דלוואר, שצעק לו: "רוץ ג'ו רוץ"

חדשות בעולם 17.3.2019 | 16:53

ארכיון | מתי שטרן, שגרירות ארה"ב

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן פלט אתמול (שבת) כי הוא נכנס למרוץ ב-2020, בטרם תיקן את עצמו במהרה. ביידן, שרבים ממתינים להחלטתו הסופית אם להיכנס לפריימריז הדמוקרטיים הצפופים, אמר כי יש לו את הרקורד הפרוגרסיבי העשיר ביותר "בין כל אלו שרצים", לפני שתיקן את עצמו "מקרב כל אלו שעשויים לרוץ". הקהל באירוע במדינת הבית שלו דלוואר נעמד וצעק "רוץ, ג'ו, רוץ", בזמן שביידן הדגיש: "לא התכוונתי לזה".

באירוע בפני כאלף תומכים דמוקרטים בעיר דובר, סגן הנשיא לשעבר בן ה-76 אמר כי הגיע הזמן להשיב לארצות הברית את "עמוד השדרה" שלה, אבל הדגיש כי הם זקוקים להסכמה פוליטית נרחבת כדי להתקדם מעבר לנוף הפוליטי העכשווי, שאותו תיאר כ"מרושע, אכזרי וקטנוני". ביידן, ששימש סגנו של ברק אובמה במשך שמונה שנים, התגונן מפני הביקורת שספג משורות האגף השמאלי במפלגה הדמוקרטית כשפלט שהוא מתמודד בבחירות בעוד שנה וחצי. "עלינו לאחד שוב את המדינה", אמר ביידן, שהוסיף כי הבחירות הקרובות יהיו החשובות ביותר זה מאה שנה.

אם יחליט להתמודד על הנהגת המפלגה על הזכות לפגוש, ככל הנראה, את הנשיא המכהן דונלד טראמפ בנובמבר 2020, הוא יצטרך לגבור על 15 מועמדים אחרים לפחות. בין אלו שכבר נכנסו למרוץ נמצאים הסנאטורים ברני סנדרס ואליזבת וורן, וכן חבר הקונגרס לשעבר מטקסס בטו א'ורורק.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום