בניגוד להסכם הקואליציוני: חילולי השבת חוזרים לירושלים

בניגוד להסכמים הקואליציוניים המפורשים שנחתמו עם הסיעות החרדיות: חילולי השבת חוזרים לירושלים • ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשבת הקרובה יתקיימו שני אירועים שיביאו לחילול השבת הקדושה - במימון עיריית ירושלים • השאלה על הפרק: כיצד יגיבו הסיעות החרדיות?

חדשות בארץ 15.3.2019 | 12:37

אילוסטרציה | פלאש 90

בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם הסיעות החרדיות -דגל התורה, ש"ס ואגודת ישראל - לקראת הרכבת הקואליציה בבירה, התחייב ראש העיר משה ליאון לחרדים כי חילולי השבת בעיר יופסקו, ואמר מפרושת כי לא יתקיימו אירועים המהווים חילול שבת - גם במבני העירייה ובמיהליים הקהילתיים.

אלא, שנראה כי עיריית ירושלים לא מכבדת את ההסכמים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשבת הקרובה יתקיימו שני אירועים, תוך חילול שבת.

אירוע אחד במימון עיריית ירושלים - מופע 'ברלה מגיע לשכונה', שיתקיים בשבת בבוקר במנהל הקהילתי בבית הכרם.

אירוע נוסף יתקיים במתנ"ס של 'בית הכרם', גם הוא תוך חילול בשת, ערב שירה לזכרו של זמר ישראלי מפורסם שהלך לעולמו לפני כמה שנים. האירוע הזה יתקיים כבר הערב (שישי).

האירועים הללו מצטרפים לכמה אירועים שנעשו תוך חילול שבת, אולם עברו בשקט מופתי - למרות שחלק מחברי המועצה החרדים ידעו על כך, וכלל לא ברור מה המניע לשתיקתם.

בין האירועים שכבר התקיימו ניתן למנות אירוע לילדים, שהתקיים בשבת שעברה במתחם התחנה, וכן אירוע תרבות במנהל הקהילתי של הגבעה הצרפתית בירושלים.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף את פרטי ההסכם שנחתם בין הסיעות החרדיות לבין ראש העיר ליאון, אותו גיבש סגן ומ"מ ראש העיר, אליעזר ראוכברגר.

בהסכם נכתב כי "ראש העיר מכיר את החשיבות של שמירת אופיה של ירושלים, ניהול העיר יהיה תוך שימת דגש מיוחד על שמירת הסטטוס קוו ותוך כיבוד הדדי של האוכלוסיות בירושלים".

נושא נוסף שסוכם הוא, כאמור, נושא אירועי התרבות שהתקיימו במרחבי העירייה תוך חילול שבת, כאשר בין היתר נכתב כי "לא ימומנו ולא יתקיימו אירועים מחללי שבת במבנים עירוניים, בחברות עירוניות ובמנהלים הקהילתיים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בבדיקה. הסטטוס קוו ישמר".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום