חמאס: הושגו הבנות להפסקת אש בעזה

בכיר בארגון הטרור אישר כי בתיווך מצרים, סוכם על המשך הזרמת הכסף הקטארי לתשתיות ולמיזמים בעזה

חרבות ברזל 14.3.2019 | 21:31

ארכיון | פלאש 90

בכיר חמאס איסמעיל רדואן אישר היום (חמישי) לכלי תקשורת פלשתיניים, כי הושגו הבנות עם ישראל בתיווך משלחת המודיעין המצרי, שביקרה לאחרונה בישראל וברצועת עזה. 

לדברי רדואן, במסגרת ההבנות שהושגו קטאר תמשיך להעביר כספים לעזה לצורך שיקום תשתיות ומיזמים ברצועה, בהם יועסקו פלשתינים תושבי עזה. עוד אמר בכיר חמאס כי ישראל הסכימה עקרונית להגדיל את מרחב הדייג ל-15 מייל, להרחיב את היקף הסחורות והמוצרים המוגדרים דו-שימושיים המועברים דרך מעברי הגבול מישראל לרצועת עזה ואף לבחון הקצאת מסלול שייט ימי עבור סחורות שיועברו לעזה דרך הים.

בתמורה, יתחייב חמאס בהפסקת הפרובוקציות בגדר הגבול, הפסקת פעולות יחידות ההטרדה הליליות ומניעת שיגור בלוני הנפץ והתבערה. עם זאת הדגיש רדואן כי "חמאס לעולם לא יוותר על נשק ההתנגדות המהווה קו אדום. לא נפסיק גם את הפגנות השיבה מידי יום שישי בגדר".

בתוך כך, כמה עשרות פלשתינים הפגינו ביום חמישי בשלושה מוקדים בצפון רצועת עזה במחאה על אי תשלום משכורותיהם והמצב הכלכלי ברצועה. שוטרים של חמאס פיזרו את המפגינים ואף השתמשו בכוח נגד מי שהניפו כרזות נגד ארגון הטרור. בכלי התקשורת הפלשתינים צוטטו תושבים בצפון רצועת עזה שסיפרו כי מנגנוני הביטחון הלאומי של חמאס בעזה ביצעו מעצרי מנע של מובילי המחאה, במטרה למנוע את ההפגנות שנערכו.

ישראל היום

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום