"האתגר של הבנק ישראל אינו איסוף הנתונים, אלא הבנתם"

כך אמר היום נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון בכנס לרגל פרסום דוח המבט הסטטיסטי של הבנק • ירון ציין כי אחד מלקחי משבר 2008 הוא "הצורך במעקב וניטור של סיכונים מערכתיים"

כלכלי 14.3.2019 | 10:19

יח"צ

"האתגר שלנו הוא היכולת להכיל כמויות נתונים אדירות ולנתח אותן בצורה נכונה, וברקע כמובן לשמור על הפרטיות של מי שעומד מאחורי אותם נתונים", כך אמר היום נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון בכנס לרגל פרסום דוח המבט הסטטיסטי של בנק ישראל.

ירון הוסיף כי אחד מלקחי המשבר של 2008 הוא "הצורך במעקב וניטור של סיכונים מערכתיים" - צורך שהוביל לדבריו ליישום מדיניות מקרו-יציבותית שמטרתה לזהות סיכונים מערכתיים בשלבי התהוותם, ולקדם פעולות שיטפלו בהם ויגבילו את השפעתם על היציבות הפיננסית של המשק. "התפתחויות אלו הגבירו את הצורך של בנקים מרכזיים בבסיסיי נתונים עקביים ואינטגרטיביים שיתמכו במדיניות זו; לצורך כך, חלה בשנים האחרונות מגמה של הגברת איסוף נתונים פרטניים שיאפשרו השלמת מידע על זרימת ההון במשק בין המערכת הפיננסית למערכת הריאלית וביניהן לבין חו"ל. נתונים אלו חשובים לצורך הבנת התהליכים והסיכונים במערכת הפיננסית וסיכוני הדבקה בין מערכות מקומיות ובינן לבין התפתחויות גלובליות. כלומר איך, באיזו עוצמה ומתי, סיכון שמתפתח במקום אחד עלול להשפיע במקומות אחרים". ירון הוסיף כי "התפתחויות אלו מציבות אתגר מיוחד בפני בנק ישראל בתחום של הקמה וניהול של מאגרי ענק מפורטים מצד אחד, ומצד שני יכולת לתחקר ולנתח את המידע, להפיק ממנו תובנות ולקבל החלטות נכונות בזמן אמת".

"אנחנו לא אי בודד באוקיינוס הפיננסי", הוסיף ירון. "הכלכלה הישראלית משולבת בכלכלה הגלובאלית וככזו אנחנו חותרים כל העת לעמוד בסטנדרטים הבינלאומיים הקפדניים. לכן הבנק נדרש לדיווחים רבים למוסדות שמכתיבים את הסטנדרטים הללו, כמו ארגון ה-OECD , ה-BIS וקרן המטבע הבינלאומית. העמידה בסטנדרטים הללו מבטיחה איכות מירבית של המידע ומספקת נתונים עקביים וברי השוואה על בסיס אחיד שתורמים רבות לניהול המדיניות הכלכלית ולמחקר הכלכלי".

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום