עובדי אסם נגד ההנהלה: "בכוונת החברה לבצע פיטורים המוניים"

הצעדים הארגוניים של עובדי קבוצת אסם נמשכו גם היום, כשכ-200 עובדים הפגינו מול משרדי ההנהלה בשוהם • בתוך כך, ההסתדרות התריעה בפני מנכ"ל אסם סחר, ניר מטוסביץ, על "ניסיונות בלתי חוקיים של החברה לשבור את שביתת העובדים"

כלכלי 14.3.2019 | 14:11

צילום: ועד חטיבת סחר

הצעדים הארגוניים של עובדי קבוצת אסם נמשכים גם היום (חמישי), וזאת לטענתם על רקע כוונות החברה לבצע שינויים מרחיקי לכת בתנאי העסקתם, "לרבות פיטורים המוניים ושינויים מבניים משמעותיים".

בשעות הצהריים המוקדמות הפגינו היום מאות עובדים מול משרדי ההנהלה בשוהם. מדובר על למעלה מ-200 עובדי חטיבת הסחר של אסם - בהם סדרנים וסדרניות, נציגים, מנהלי מכירות, סוכנים ומנהלי מרחבים - אשר מוחים מול מטה החברה נגד שורת מהלכים אשר הם מגדירים כ"חד-צדדיים" ואשר לטענתם "יפגעו קשות בפרנסתם ובביטחונם התעסוקתי".

בהודעה שמסרה היום ההסתדרות הכללית, היא מפרטת כי שלחה מכתב התראה חריף למנכ"ל אסם סחר, ניר מטוסביץ, "נוכח ניסיונות בלתי חוקיים של החברה לשבור את שביתת העובדים", וכי "הנהלת החברה בוחרת לנהוג בחוסר רגישות ובאמצעות כוחות אבטחה ונציגיה הבכירים מונעת מהעובדים כניסה לבניין לטובת צורכיהם הבסיסיים".

במכתב התראה חריף טרם נקיטת צעדים, אותו שלח היום מ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, למנכ"ל אסם סחר, כותב בלו כי "לנציגות העובדים התברר כי אסם פועלת באופן פסול ומעסיקה ברגעים אלה עובדי קבלן חיצוניים לבצע את עבודת הסדרניות השובתות".

עוד כותב בלו "אנו רואים פעולה זאת של החברה בחומרה רבה. הנכם נדרשים לחדול לאתר מהכנסת עובדים חלופיים לעובדים ששובתים... במטרה לסכל את השביתה תוך פגיעה קשה בחופש ההתארגנות ובזכותם של העובדים לשבות - ובניגוד לדין".

מאסם נמסר: אין שום סיבה לצעדים אירגוניים ושיבוש העבודה שנוקטים חלק מעובדי הסחר. אסם הבהירה בדיאלוג פתוח ושקוף שלא מתוכננים שינויים ארגוניים בשוק הפרטי או במערך הסדרניות והנציגות. נהפוך הוא, החברה נמצאת בתהליכי גידול והרחבה. בימים אלה אנו עמלים על גיוס כ-150 עובדים לתפקידים שונים בקבוצת אסם וצופים גידול גם במספר הסדרניות בחטיבת הסחר.

במענה לשינויים בשוק המאורגן הוחלט על שינוי מינורי ביותר בסקטור מנהלי המכירות האזוריים המונה 35 מנהלים בלבד, מתוך 1100 עובדי חטיבת הסחר. מרבית המנהלים יישארו בתפקידם וחלק קטן ישובצו בתפקידים אחרים בחטיבת הסחר ויוכלו לרכוש מיומנויות עדכניות. לגבי המנהלים הבודדים להם לא יימצא תפקיד בפעילות הסחר, נעשה ככל הניתן על מנת למצוא תפקיד בכלל קבוצת אסם. אם יהיו מנהלים בודדים שלא ימצא להם תפקיד מתאים, נדאג להם במסגרת הסכם פרישה הוגן.

הועד נוקט בצעד קיצוני ומיותר שאינו עולה בקנה אחד עם השינוי המזערי שבו מדובר ועם המסורת והמחויבות של אסם לפעול לטובת העובדים תוך יצירת תנאי העסקה הוגנים וביטחון תעסוקתי.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום