כולם רוצים שקט - אבל נער טיפש אחד כמעט הצית את הר הבית

המגעים החשאיים בין ירדן לישראל נמשכים, התיירים מתהלכים בסמטאות העמוסות, וכולם רוצים לשמור על רגיעה בהר הבית, למרות סערת מבנה המחלוקת. אבל נער אחד שהשליך בקבוק תבערה לעבר עמדת משטרה, הצליח להביא לסגירת ההר, ולמבול התבטאויות של פוליטיקאים פלסטינים

חרבות ברזל 13.3.2019 | 09:09

דוברות הוואקף

הקלישאה שאבן אחת שזורק טיפש לבאר גם 20 חכמים לא יצליחו להוציא, נכונה שבעתיים להר הבית. אולם אתמול, זמן קצר לפני העימותים, לא ניתן היה להרגיש בשום מתיחות. להיפך. הרוחות הסוערות בימים האחרונים סביב "באב א-רחמה", נרגעו לאחר שהמשטרה הותירה את המקום פתוח לתפילת מוסלמים. גם בית המשפט לא כפה על המשטרה את סגירת המקום.

המגעים החשאיים בין ירדן לישראל בפרשה נמשכים ונראה שכל הצדדים מעוניינים ברגיעה. גם בעיר העתיקה העסקים כרגיל. הסמטאות עמוסות בתיירים, החולפים להם בתחנות השונות של הויה דלרוזה, ומשם עלו אט אט לעבר כנסיית הקבר העמוסה. לפני השעה 13:30 השתרך תור של מאות אנשים שהמתין בגשר שעולה לשער המוגרבים, כדי להיכנס להר הבית בשעות המיועדות ללא מוסלמים. ברחובות לא הורגשה דחיפות.

אלא שאז, נער פלסטיני השליך בקבוק תבערה לעבר עמדת המשטרה בהר והצליח להצית אותה. בעמדת המשטרה פרצה שריפה, ולאחר מכן החלו העימותים. השוטרים פיזרו את המתפללים והוציאו אותם בכוח ממתחם ההר. התמונות של המתפללות בעיקר וגם של המתפללים, שנדחפו על ידי השוטרים, הופצו לכל עבר והפכו לסרטונים ויראליים ברשתות החברתיות הערביות.

והנה לפתע ראו הפוליטיקאים בזירה הפלסטינית הזדמנות להשמיע את קולם. בדומה למה שהתרחש בישראל סביב השבתת הרכבת, רק שכאן מדובר במקום הקדוש ביותר ליהודים והשלישי הקדוש ביותר למוסלמים.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את "מעשי ישראל". חמאס מיהר להצטרף לחגיגה וגינה את פגיעת הציונים במסגד אל-אקצא ובחרם א-שריף. בשורה התחתונה, ההר נסגר בין היתר כדי לאפשר למשטרה לתקן נזק שנגרם לעמדה שנשרפה. הבוקר נפתח ההר למתפללים מוסלמים, אך המתיחות למרבה הצער בעינה עומדת. ואת המהומה בעקבות בקבוק תבערה אחד שהשליך נער טיפש, גם 70 שוטרים התקשו להרגיע.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום