"הטיעון שעלה בדוח - מופרך לגמרי"

מבקר המדינה פרסם דוח חמור על מצב התחבורה הציבורית בישראל. הנתונים שעולים מהדוח מפנים אצבע מאשימה לעבר שר התחבורה שטען בריאיון במהדורה המרכזית: "עשיתי עבודה מצויינת והובלתי מהפכה אדירה"

רכב ותחבורה 13.3.2019 | 20:44

יונתן זינדל, פלאש 90

למרות שהדוח החמור שפרסם היום מבקר המדינה על התחבורה הציבורית שקבע כי מדובר ב"כשל מערכתי מתמשך" - שר התחבורה כ"ץ התייצב הערב (רביעי) באולפן המהדורה המרכזית ביטל את ממצאי הדוח והסביר: "אני עושה עבודה מצוינת והובלתי מהפכה ענקית".

למרות שבמהלך הריאיון הוצג בפני השר, תיעוד של תלמיד שצילם את הדרך וזמן הגעתו לבית הספר בתחבורה הציבורית ולקח לו 4 שעות, טען כ"ץ כי "התחושה של האנשים היא שיש כאן מהפכה אדירה ולא שהם כל הזמן בפקקים".

"אני מכבד את מבקר המדינה אבל הטיעון שעולה מהדוח שלו לגמרי מופרך", תקף כ"ץ. "אני גאה במהפכה שהבאתי בעשר השנים האחרונות. הארכת הכבישים חיברה את האנשים למדינה ואין ניגוד בין הדברים. ההשקעה בתחבורה הציבורית מבחינת כסף היא גבוהה יותר מבכבישים".

שר התחבורה טען כי בדוח הקודם של מבקר המדינה הוא קבע שהרכבת הקלה בגוש דן לא תהיה מוכנה בזמן. "הרכבת במרכז תתחיל את פעילותה בזמן ולכן המבקר הוריד את זה מהדוח הנוכחי", טען. "אני יכול להסתכל בעיני הציבור ולהגיד - יש כאן מהפכה ענקית".

השר כ"ץ גם תהה לגבי תזמון פרסום הדוח: "יכול להיות שבמקרה או שלא, אבל העובדה שהדוח פורסם לפני הבחירות הופכת את זה לדיון פוליטי". עוד אמר: " הדוח הזה יישכח בקרוב ונפיק את הלקחים הרלוונטים ממנו ונתקן".

דוח מבקר המדינה שהתפרסם היום בנושא "משבר התחבורה הציבורית" מצביע על מחדל חמור ומתמשך בקידום התחבורה הציבורית בישראל, שמתבטא במחסור בתשתיות, היעדר תכנון וגרירת רגליים במשך שנים ביישום החלטות חשובות בתחום התחבורה. על פי הדוח, 65% מהנוסעים אינם מרוצים מהעמידה בלוחות הזמנים ומתדירות הקווים, היבטים בשירות שהמבקר מכנה "עקב אכילס" של התחבורה הציבורית בישראל.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום