תיעוד מקסדת השוטר: "ירו על הרכב"‎

תיעוד חדש מאירועי אום אל חירן נחשף: מצלמות הקסדה של השוטרים מראה את השניות הראשונות לאחר האירוע. וגם: שוטר מודה שירה לעבר ח"כ איימן עודה - אז למה התיק נסגר במח"ש?

חדשות בארץ 12.3.2019 | 21:04

ארכיון | הדס פרוש, פלאש 90

תיעוד ממצלמות השוטרים שפעלו באום אל חירן, והתפרסם הערב (שלישי) לראשונה, חושף את הרגעים הראשונים שלאחר אירוע הדריסה במקום. התיעוד מציג את אבו אל קיאן שניות לאחר שנורה, שרוע ברכב ממנו בוקע קול הצופר. בסמוך לו שוכב השוטר ארז עמדי לוי, שנהרג לאחר שאל קיאן התנגש בו. "תביאו רופא!", נשמע שוטר צועק. "יש שם פצועים, ירו על הרכב הזה, חשבו שזה מחבל".

לאחר זמן מה, החלו העימותים עם חבר הכנסת איימן עודה, שניסה להתקרב לזירת האירוע. עודה נפצע בראשו, לטענתו מירי כדורי ספוג שהשוטרים ירו לעברו בניגוד לנהלים; לטענת המחוז הדרומי במשטרה, הפציעה נגרמה מאבן שנזרקה לעברו. במח"ש סגרו את התיק נגד השוטרים, לאחר שנקבע כי השוטרים לא ירו לעברו.

אולם עדות של אחד השוטרים במח"ש, שמתפרסמת לראשונה הערב, סותרת את קביעת מח"ש לפיה "לא נמצאו ראיות של ממש המעידות על שימוש בכדורי ספוג בקרבת המקום". השוטר משיב לחוקר, שמזכיר לו כי ירי ללא מטרה ספציפית היא מנוגדת לנוהל: "זיהיתי מטרה, לא יריתי לחושך מוחלט. זיהיתי התקהלות בדרך אלינו, הירי שלי היה ספציפי לבן אדם שהוביל את האנשים". עם זאת, הוא טוען כי לא ידע שמדובר בח"כ עודה.

במח"ש גם דחו את טענת עודה, לפיה השוטר שהתיז לעברו גז פלפל פעל בניגוד לנהלים וללא צורך. אולם כעת חבר הכנסת מערער על ההחלטה, ומגיש עתירה באמצעות הוועד הציבורי נגד עינויים נגד סגירת התיק. כעת תצטרך הפרקליטות לקבוע אם לפתוח מחדש את התיק.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום