המשבר ברכבת נמשך: מאות רכבות נעצרו בכל חלקי הארץ

שיבושים קשים גם בעבודה בנמל אשדוד, אחרי ש-18 עובדים ובהם שישה מנופאים דיווחו על מחלה

רכב ותחבורה 12.3.2019 | 11:57

דוברות רכבת ישראל

יממה בלבד לפני פרסום דוח מבקר המדינה, שיכולל ביקורת נרחבת בנושא התחבורה הציבורית והשירותים לאזרחים בתחום השימוש ברכבות, עובר נושא השבתת הרכבות הבוקר (ג') לתוך הזירה הפוליטית על רקע מה שנראה כמו יום רותח במיוחד בתחבורה. רכבות נעצרו בכל הארץ, במה שנראה כמחאה של נהגי הקטרים. השביתה של הרכבות לכרמיאל וראשל"צ הראשונים נמשכת, כמו גם זו של חטיבת המטענים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר החל לפני מספר ימים להעלות מסרים בעמוד הפייסבוק שלו, בנוגע למעורבות של אבי ניסנקורן, מקום 5 ברשימת כחול לבן ויו"ר ההסתדרות בנושא שביתות נהגי הקטרים ברכבת ישראל.

הבוקר, אחרי השבתת הרכבות הוא חזר על המסרים הללו: "את השביתות ברכבת צריך להפסיק מייד. ניסנקורן, שר האוצר של לפיד וגנץ, ישבית את המדינה. הוא יחזיר אותנו אחורה לכלכלת הסתדרות שתפגע באזרחים. אסור לתת לזה לקרות. חייבים להמשיך קדימה עם ממשלת ימין של הליכוד - כלכלה חופשית שפותחת את השוק לתחרות ומורידה מחירים לטובת האזרחים‬".

בכחול לבן הגיבו הבוקר: "נתניהו הוא לא קורבן אלא מי שאחראי למחדל הרכבת בעשור האחרון. ראש ממשלה בחצי משרה לא יכול להוביל את המדינה".

אולם בימים האחרונים, גם באירוע של גנץ ולפיד אתמול בבאר שבע וכן באירוע של גבי אשכנזי בראשון לציון, חזרו ראשי המפלגה על המסרים לפיהם הם מודעים לבעייתיות של תדמית ההסתדרות וניסנקורן בקרב ציבורים רחבים ואמרו כי "הם לא יישמו מדיניות של הסתדרות בכחול לבן".

נזכיר כי אתמול בערב בבאר שבע אמר גנץ כי ניסנקורן הוא מנהיג חברתי בעל רגישות לאוכלוסיות נזקקות.

עוד בתשתיות, שיבושים קשים גם בעבודה בנמל אשדוד, אחרי ש-18 עובדים ובהם שישה מנופאים דיווחו על מחלה. בהנהלה מתכננים לפנות לבית הדין לעבודה בעניין.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום