הערכה בכחול לבן: טראמפ יכיר ברמת הגולן - כדי לסייע לנתניהו

בכירים במפלגת שמובילה בסקרים העריכו כי נשיא ארה"ב יכיר בריבונות הישראלית במהלך ביקור רה"מ בוושינגטון בעוד שבועיים; גנץ ייפגש מחר עם שגרירי מדינות האיחוד האירופי

מדיני 11.3.2019 | 22:53

עמוס בן גרשום, לע"מ

בחירות 2019: בכירים במפלגת כחול לבן של בני גנץ ויאיר לפיד מעריכים כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עשוי להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן כדי לסייע לראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות. שלושה ממקורבי גנץ אמרו לחדשות 13 כי במפלגה סבורים שטראמפ עשוי להודיע על ההכרה ברמת הגולן במהלך ביקורו של נתניהו בוושינגטון בעוד שבועיים, ולהעניק בכך לראש הממשלה הישג מדיני אותו יוכל להציג לבוחרים. גנץ ייפגש מחר (שלישי) עם שגרירי המדינות החברות באיחוד האירופי ויציג בפניהם את עמדותיו המדיניות והביטחוניות.

במפלגה סבורים כי טראמפ כבר מסייע לנתניהו בהתבטאויותיו, בין השאר בכך ששיתף מודעות של נתניהו בחשבון האינסטגרם שלו ובכך שלא ביקש מנתניהו להפסיק להשתמש בצילומים שלו בסרטוני התעמולה של הליכוד. 

היום (שני) ביקר נתניהו בגולן עם הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גראהם – ודן עמו בהכרה אמריקנית בגולן. פרידמן שנחשב למקורב ביותר לטראמפ  – השתתף בשיחות האלה. בסיום השיחות אמר גראהם למצלמות כי מיד עם שובו לארה"ב הוא מתכוון לדחוף את היוזמה של הסנאטור טד קרוז להעביר חוק בסנאט שיקרא לממשל להכיר ברמת הגולן כחלק מישראל. גם אם חוק כזה יעבור המשמעות שלו תהיה הצהרתית ללא תמיכה של הנשיא. השאלה היא האם טראמפ יחליט להודיע שהוא מכיר בגולן כחלק מישראל.  

בבית הלבן סירבו להגיב. בכיר במשרד החוץ בוושינגטון מסר: "אין בשלב זה כל שינוי בעמדת ארה"ב לגבי רמת הגולן".

בתוך כך, נשא היום גנץ דברים בכנס כחול לבן. יו"ר כחול לבן תקף את נתניהו, והתייחס להחלטת היועמ"ש להשהות את מסירת חומרי החקירה. "הודעת היועמש הערב על שימוע כל כך קרוב, היא דרמטית וממחישה שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ראש ממשלה בחצי משרה", אמר. "נתניהו עייף ושחוק וסדר היום שלו הוא פשוט - לשרוד. טוב יעשה אם יתפטר ויוכיח שטובת ישראל לפני הכל". 

"בגין לא היה מאפשר לנציגים כמו סמוטריץ ובן גביר להיכנס לממשלה", המשיך גנץ. "בגין לא היה מעז לקבל מתנות ולשסע ישראלים בישראלים. בגין היה מתבייש בנתניהו, ז'בוטינסקי היה מתבייש בנתניהו -  וכהנא היה מתגאה בו", סיכם. 

חדשות 13

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום