הסתיר רכב ונפגע מפליטת כדור: כך פעל המחבל מעפרה וגבעת אסף

כתב האישום שהוגש נגד המחבל עאסם ברגותי חושף את התכנון והביצוע של פיגועי הירי שבהם נהרגו שני לוחמי צה"ל ומת תינוק שהיה ברחם אמו. המחבל רכש רכב שאותו הסתיר במטרה לבצע את הפיגוע, ונפגע כשירה באקדחו בעת המנוסה לאחר הפיגוע בעפרה

חרבות ברזל 11.3.2019 | 19:23

עאסם ברגותי המחבל החשוד כי ביצע את הפיגוע בגבעת אסף (צילום מסך)

כתב האישום שהוגש היום (שני) נגד עאסם ברגותי בגין הפיגועים בעפרה וצומת גבעת אסף, מפרט את המסלול שעבר מרגע שהחליט על ביצוע הפיגוע, וכיצד רכש כלי רכב, כפפות וכלי נשק וכן גייס את אחיו לסייע לו.

לפי כתב האישום, בסוף השנה שעברה החליט עאסם ברגותי לבצע פיגועי ירי. הוא רכש כלי רכב מסוג פג'ו והסתיר אותו ליד משרד האוצר ברמאללה וכן רכש כפפות. ברגותי בחר בצומת עופרה, וזאת "מאחר שהבחין במספר הזדמנויות כי בנקודה זו קיימת וכחות קבועה של חיילי צה"ל". ב-9 בדצמבר, לפי פרטי כתב האישום, ברגותי החליט שזה היום לבצע את הפיגוע, הוא הביא את הכפפות מביתו והציע לאחיו סאלח להצטרף אליו כנהג. סאלח הסכים והשניים נסעו לקחת גם את רובה הקלצ'ניקוב וכמה מחסניות שהיו בביתו של ברגותי.

לאחר מכן השניים נסעו כדי לקחת את הרכב שהוסתר ברמאללה. "בהגיעם למקום נתן הנאשם לסאלח כפפות והנחה אותו שלא יביא איתו את מכשיר הטלפון הנייד שלו", נכתב בכתב האישום. השניים עברו לפג'ו, ובדרכם פירקו את לוחית הזיהוי בדרך וניקו טביעות אצבעות שלהם מהרכב. לאחר מכן, המשיכו בנסיעה לצומת עפרה כשהם מכסים את פניהם ואז ברגותי פתח את החלון ליד הצומת, וירה באמצעות הקלצ'ניקוב עשרה כדורים ממרחק קצר לכיוון הישראלים שהיו במקום. כתוצאה מהירי, נפצעה קשה שירה איש-רן שהיתה בהריון, ותינוקה שייולד נהרג.

לאחר הירי, השניים נמלטו. עאסם ברגותי ירה באוויר באמצעות אקדח וכשהכניס אותו לרכב נפלט לו כדור והוא נפגע ממנו. השניים הסתירו את הרכב ושפכו עליו צבע. כמו כן, החביא הנאשם את הרובה והאקדח והשליך את הבגדים שלבש.

צה"ל הורס את ביתו של המחבל עאסם ברגותי, השבוע (צילום: דובר צה"ל)

שלושה ימים אחרי כן, שמע עאסם ששהה בבית הוריו בכפר כובר כי אחיו סאלח נהרג על ידי כוחות הביטחון. לכן, הוא החליט לברוח ולקח עמו את הנשק שהסתיר. בבוקר למחרת, ב-13 בדצמבר, החליט, לפי כתב האישום, לבצע פיגוע ירי נוסף ולהפוך ל"שהיד". לכן, רכש רכב מסוג מיצובישי בצבע כחול ונסע לכיוון צומת גבעת אסף , שהם הבחין בחיילים עומדים בתחנת האוטובוס. הוא חזר לנקודה בה עמדו, עצר לידם, דרך את רובה הקלצ'ניקוב, ירד מהרכב והחל לירות לעברם מטווח קרוב.

מהירי נהרגו החיילים יובל מור יוסף ויוסף כהן וכן נפצעו שניים נוספים. לאחר מכן, הבחין הנאשם בנשק M-4 שהיה מונח על הרצפה, לקח אותו, חזר לרכב ונמלט בנסיעה לרמאללה. הרכב שלו נתקע בדרך, ולכן הוא המשיך במנוסה רגלית.

חיילי צה"ל שנהרגו בפיגוע בגבעת אסף. יובל מור יוסף ויוסף כהן (צילום: צילום מסך)

כתב האישום מייחס לברגותי שורה ארוכה של עבירות חמורות, ובהן שלוש עבירות של גרימת מוות בכוונה, המקבילה לעבירת רצח. בית המשפט הורה על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים.

ביום חמישי האחרון הרס צה"ל את ביתו של ברגותי בכפר כובאר. לפני כחודש חתם אלוף פיקוד המרכז נדב פדן על צו ההריסה לבית, וזאת לאחר שההשגה שהגישה משפחתו של ברגותי נגד הריסת הבית - נדחתה.

במקביל, נמסרה אז הודעה לנציג משפחתו של אחיו סאלח בדבר כוונת צה"ל להרוס את הדירה בה התגורר. למשפחה יש אפשרות להגיש השגה נגד ההריסה. אביהם של שני המחבלים, עומר ברגותי, היה בכיר חמאס, שישב בכלא בישראל יותר מ-20 שנה.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום