לא יוגש כתב אישום: תיק החקירה של מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר נסגר

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה היום לשי ברס, לשעבר מנכ"ל חברת "נתיבי ישראל", כי החליטה לסגור את תיק החקירה בעניינו ולא להגיש נגדו כתב אישום • ברס נחקר במסגרת פרשה המכונה פרשת "נתיבי ישראל", בחשד להפרת אמונים

חדשות בארץ 11.3.2019 | 20:37

פלאש 90

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה היום (ב') לשי ברס, לשעבר מנכ"ל חברת "נתיבי ישראל", כי החליטה לסגור את תיק החקירה בעניינו ולא להגיש נגדו כתב אישום.

ברס נחקר במסגרת פרשה 618, המכונה פרשת "נתיבי ישראל", בחשד להפרת אמונים בקשר להעסקתו של ישראל יהושע, בעלי חברת השדלנות 'סגולה לישראל - ניהול וקידום פרויקטים בע"מ', בחוזי ייעוץ ע"י נתיבי ישראל, וזאת לבקשתו של אלכס ויזניצ'ר, המנכ"ל הקודם של החברה.הפרקליטות הודיעה לסניגוריו של ברס, כי לאחר בחינה מעמיקה של כלל חומרי החקירה שנאספו בתיק כמו גם הטענות שהועלו בשימוע, החליטה שלא להעמידו לדין. 

עו"ד גליה כהן, המייצגת את שי ברס, מסרה בתגובה: "לאחר שנים של חקירות אינטנסיביות, בהן יוחסו לשי ברס עבירות קיצוניות בחומרתן, ובהן לקיחת שוחד, גניבה בידי עובד ציבור, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, ולאחר ששהה במעצר 18 ימים, וספג חילוטים חריגים בהיקפם, לצד סיקור תקשורתי שלילי ונרחב, התקבלה היום ההחלטה המוצדקת של המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לסגור את התיק נגדו. למרבה הצער, אין בהחלטת הפרקליטות בכדי להשיב את הגלגל לאחור ולתקן את הנזקים האדירים שנגרמו לשי ברס, על אף שאני מאמינה שרשויות החוק עושות את עבודתן נאמנה. 

החלטת הפרקליטות מעידה על חשיבותו של קיום הליך שימוע בנפש חפצה ועל העובדה שחזקת החפות צריכה להדהד בראשן של רשויות החוק והתקשורת בטרם הן חורצות את גורלם של אזרחים מן השורה. הלוואי ושי ברס היה יכול לקבל סיקור תקשורי חיובי על החלטת סגירת התיק, בהיקף דומה לכותרות הענק שליוו את חקירתו בשנים האחרונות".

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום