התביעה הנגדית של איחוד הצלה: חצי מיליון ממד"א

איחוד הצלה לא נשאר חייב למד"א: אחרי שנתבעו על סך 2.6 מיליון שקלים, עכשיו הם מציגים תביעה נגדית בסך חצי מיליון שקלים • "לתביעה שהגישה אגודת מגן דוד אדום יש מטרה אחת ויחידה: להלך אימים על כל מי שמעז להשמיע דברי ביקורת בעניינה", נכתב בכתב התביעה

חדשות בארץ 11.3.2019 | 08:14

מתנדבי הצלה בפעילות | צילום ארכיון: דוברות איחוד הצלה

זוכרים את התביעה של מד"א נגד איחוד הצלה, בסך של 2.6 מיליון שקלים? בקצרה: תביעת דיבה שהגיש מד"א נגד 'איחוד הצלה' הציגה טענה, לפיה 'איחוד הצלה' מפיץ נגד מד"א פרסומים שקריים. עכשיו הגיעה התגובה בדמות תביעה נגדית ע"ס של חצי מיליון שקלים.

כזכור, מד"א הגיש תביעה בסוף שנת 2018, כי איחוד הצלה משתמש בכלים של הכפשת ארגון מד"א, במטרה לקדם את עצמו על חשבון הארגון מול משרד הבריאות והגורמים הרלוונטיים. זאת, בין היתר, גם כדי לקדם את המספר הייעודי 1221 שנאסר עליו לפרסמו, כמוקד פניות להצלת חיים.

"לתביעה שהגישה אגודת מגן דוד אדום בישראל (מד"א) יש מטרה אחת ויחידה – לנסות להשתיק ולהלך אימים על כל מי שמעז להשמיע דברי ביקורת בעניינה של מד"א", נאמר בכתב ההגנה מול תביעת מד"א שהגיש ארגון איחוד הצלה באמצעות עוה"ד עמית חדד, נועה מילשטיין ויאיר לשם ממשרד חדד רוט ושות'.

עורכי הדין מציינים כי 'איחוד הצלה' (או בשמה המקורי: "איחוד הצלה ישראל") הינה עמותה ללא מטרות רווח, שמפעילה רשת כוננים ארצית למתן מענה רפואי ראשוני ומקצועי במקרי חירום רפואיים. כמו כן, נכתב כי באיחוד הצלה חברים כ-5,000 מתנדבים, בפריסה ארצית, הכוללים אנשי רפואה – חובשים, פרמדיקים ורופאים – המוקפצים לאירועי חירום שונים במטרה להעניק טיפול רפואי ולהציל חיים.

"בניגוד לנרמז בכתב התביעה", נאמר בכתב הגנה, "איחוד הצלה אינה מנסה 'להתחרות' במד"א או להוות תחליף לה – להיפך, מדובר בארגונים שעשייתם אמורה להשלים, לסייע ולשפר זה את זה. בשונה ממד"א, איחוד הצלה לא מתרכזת בפינוי נפגעים הזקוקים לטיפול לבתי החולים השונים. עיקר תפקידם של הכוננים הוא הענקת טיפול רפואי ראשוני בשטח עד להגעתם של צוותי מד"א לזירת האירוע, כאשר פינוי הנפגעים לבית החולים, במידת הצורך, נעשה לרוב על ידי מד"א".

עוד נאמר בכתב התביעה כי "האינטרס הציבורי של הצלת חיי אדם מחייב את קיומה של מד"א ואת תפקודה בצורה מיטבית, ואין חולק על כך. אבסורדי לטעון כי איחוד הצלה ואנשיה, הפועלים לילות כימים לשם אותה מטרה ממש, ינסו לפגוע בפעילותו של מד"א".

איחוד הצלה מבקשת אפוא לדחות את תביעת מד"א, כשהיא מציינת כי "ניסיונותיה רבי השנים של איחוד הצלה לנהל שיח משותף לשיפור שיתוף הפעולה עם מד"א, לא הניבו פרי, וזאת ככל הנראה עקב שיקולים לא ענייניים של מד"א", ובשל כך, עורכי הדין של העמותה דורשים ממד"א חצי מיליון שקלים – זאת מלבד דחיית התביעה כלפי איחוד הצלה.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום