האוטובוס לא הגיע? החרדים לא מתלוננים

ארגון '15 דקות' מפרסם את רשימת הקווים הגרועים למחצית השנייה של 2018 • שיפור בקו שעובר דרך ב"ב • ומדוע אין כמעט נתונים על הערים החרדיות?

רכב ותחבורה 11.3.2019 | 10:41

אילוסטרציה | נתי שוחט, פלאש 90

ארגון '15 דקות' מפרסם את רשימת קווי התחבורה הציבורית הבעייתיים ביותר, בהתאם לתלונות הציבור. הדו"ח, משום מה, כמעט ואינו מתייחס לערים החרדיות שבהן יש בעיות רבות בהתנהלות חברות התחבורה הציבורית, ככל הנראה בעיקר משום שמרבית הציבור החרדי המתנייד באוטובוסים מחזיק בטלפונים כשרים ללא יישומונים ולכן מתקשה לעדכן על כך.

עם זאת, קו 33 של חברת 'דן' מתל-אביב לרמת-גן, העובר דרך בני ברק, שהגיע בדו"ח הקודם המתייחס לחציון הראשון של השנה האזרחית 2018 לקו הבעייתי ביותר, יצא מהדירוג השלילי. ב'15 דקות' מסרו כי ההסבר לכך הוא "ירידה בכמות הדיווחים על צפיפות ועומסים, בנוסף ציר הנסיעה הפופולארי תוגבר בקו 32 החדש".

אגב, גם במקרה זה המדווחים היו ככל הנראה נוסעים מהמגזר הכללי שעשו שימוש כדי להגיע לתל אביב או רמת גן – ולא תושבים מבני ברק שבה כאמור עובר הקו.

במקום הראשון בדירוג הקווים המדווחים ביותר למוקד '15 דקות' בחציון השני של 2018 למניינם נמצא קו 15 הירושלמי המחבר בין אזור התעסוקה תלפיות, דרך שכונת הקטמונים במסלול ישיר אל התחנה המרכזית ותחנת הרכבת החדשה בירושלים. מהתלונות עולה כי הקו עמוס וצפוף באופן תמידי, וכי שעות היציאה שלו מתחנה המרכזית בעיר אינן אמינות והוא מאחר באופן קבוע.

למקום המפוקפק השני הגיע קו 480 ובמקום השלישי קו 82 המחבר בין פתח תקווה לתל אביב. על שלושת הקווים אלו התקבלו כמויות חריגות של תלונות נוסעים על צפיפות, איחורים ואי עמידה בלוחות הזמנים.

במהלך כל שנת 2018 התקבלו במוקד פניות הציבור כ-7,200 תלונות על ליקויים בשירותי התחבורה הציבורית.

גם קווי הרכבת בישראל זוכים לדירוג על פי התלונות. הנוסעים מתלוננים על ביטולים בלתי צפויים, שינויים בלוחות הזמנים וחוסר עדכון מצד הרכבת על התקלות: לא באתר ולא באפליקציה. קו רעננה מערב-תל אביב נמצא בראש הרשימה, אחריו קו נהריה-חיפה-תל אביב שקרונות ממנו הוסטו לטובת הרכבת המהירה לירושלים ובמקום השלישי קו נתניה תל אביב. הקו המהיר החדש לירושלים מככב במקום החמישי.

לדברי מנהלת מוקד פניות הציבור של 15 דקות יערה צעירי: "הבעיות המרכזיות בשנת 2018 ממשיכות להיות אי עמידה בלוחות הזמנים והיצע נמוך ביחס לביקוש. יש לציין לטובה את תגובת המפעילים ומשרד התחבורה לפרסום הדו"חות. הם משתדלים ללמוד את ממצאי תלונות הנוסעים ולשפר את השירות בהתאם. כך קווים רבים שדורגו במקומות גרועים במחצית הראשונה של 2018 זכו לתוספות שירות והיקף התלונות עליהם ירד באופן דרמטי".

מנכ"ל ארגון '15 דקות', גיל יעקב מסר: "תוצאות משבר התחבורה הציבורית הם פקקי הענק בהגעה למוקדי התעסוקה בישראל, דיווחי הציבור מוכיחים כי הציבור צמא לפתרונות של תחבורה ציבורית מהירה ותדירה, שתיסע בנתיבי תחבורה ציבורית ותעקוף את הפקקים.

"חוסר האמינות וזמני הנסיעה הארוכים בתחבורה הציבורית – דוחקים את נהגי הרכב הפרטי אל הכבישים ואל הפקקים ההולכים ומתארכים. משבר התחבורה בישראל פוגע בכל אזרחי ישראל – החל מיוקר המחיה ועד לאיכות החיים של ילדינו.

"לצערנו אף מפלגה לא הציגה תכנית תחבורתית רצינית לפתרון מיידי של המשבר בו היא מתחייבת להשקיע בתשתיות התחבורה הציבורית, לקדם במהירות נת"צים עירוניים ובין עירוניים, ליצור קווים מהירים לאזורי התעסוקה ולהשקיע בתשתיות הרכבת".

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום