עונש מאסר בפועל על חיילי נצח יהודה

בית המשפט הצבאי גזר עונש מאסר על שלושת הלוחמים שהואשמו בהתעללות בפלסטינים אותם עצרו, בחשד שסייעו למפגע שהרג שניים מחבריהם • כתב האישום מיחס ללוחמים עבירות של התעללות בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות

חדשות בארץ 10.3.2019 | 20:54

אילוסטרציה | צילום: בוגרי הנח"ל החרדי

בית הדין הצבאי גזר היום (ראשון) את עונשם של שלושה לוחמים מגדוד נצח יהודה שהודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון בעבירה של התעללות בנסיבות מחמירות, בגין אלימות כלפי עצורים פלסטינים.

מדובר במעצר שביצעו הלוחמים, לאחר הפיגוע בגבעת אסף בו נרצחו חבריהם הי"ד. הלוחמים הודו בפני בית הדין במיוחס להם ולקחו אחריות על מעשיהם. במסגרת ההסכמות בין הצדדים, נגזרו על הלוחמים כשישה וחצי חודשי מאסר בפועל, ובנוסף הורדה לדרגת טוראי ומאסר על תנאי. משפטם של שני לוחמים נוספים הנאשמים במעורבות באלימות במסגרת פרשה זו, עודנו מתנהל.

בנוסף, מתנהל באופן נפרד משפטו של מפקד הכוח, קצין בדרגת סגן, המואשם בעבירות של אי מניעת פשע, חבלה ברשלנות והתנהגות שאינה הולמת, בגין כך שנמנע מלמלא את חובתו ואת אחריותו הפיקודית כקצין וכמפקד הכוח ולמנוע את מעשי הלוחמים.

מכתב האישום עולה כי הלוחמים, להם מיוחסות עבירות של התעללות בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, היכו את הפלסטינים אותם עצרו בחשד כי סייעו למחבל עאסם ברגותי מהכפר כובאר, שביצע את פיגוע הירי בצומת גבעת אסף בו נרצחו שני חיילי נצח יהודה, יובל מור יוסף וסמל יוסף כהן הי"ד.

החיילים הואשמו בכך שתקפו את שני העצורים בסטירות, במכות אגרוף ובאמצעות חפצים קהים, בעודם אזוקים ומכוסי עיניים, וגרמו להם לחבלות קשות. התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם של הלוחמים עד תום ההליכים בעניינם.

בנוסף, שניים מהלוחמים מואשמים גם בעבירה של שיבוש הליכי משפט, לאחר שתיאמו את הגרסה אותה ימסרו לגבי אירוע זה. מפקדם של הלוחמים, קצין בדרגת סגן, מצוי במעצר פתוח והחלטה בעניינו תתקבל בנפרד.

המחבל עאסם ברגותי, ביצע את הפיגוע באותו היום בו חוסל אחיו, המחבל סאלח ברגותי על ידי לוחמי הימ"מ, שביצע שבוע מוקדם יותר את פיגוע הירי בצומת עפרה, בו נפצעה קשה שירה איש-רן, ובעלה עמיחי נפצע בינוני. העובר שבבטנה יולד פג בניתוח חירום ומת כעבור שלושה ימים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום