הפעם זו שביתה: שני קווי רכבת מושבתים

ועד עובדי הרכבת משבית שני קוו רכבת מראשון לציון ללוד ומכרמיאל לחיפה • הסיבה: סידור עבודה לא נכון בטיחותית, לטענת הנהגים • הקטרים לא באים

רכב ותחבורה 10.3.2019 | 17:12

גילי יערי, פלאש 90

החל מהצהריים, עם פיצוץ מו"מ שהתקיים בין ועד עובדי הרכבת בגיבוי ההסתדרות, לבין הנהלת הרכבת, מושבתים שני רכבת. מתחנת הראשונים בראשון לציון ועד לוד, ומכרמיאל לחיפה.

מדובר על שני קווים לא עמוסים אך זו הפעם הראשונה מזה שבע שנים – מאז 2012 – שהקטרים ידממו בעקבות סכסוך בין העובדים להנהלה.

לא מכבר היו הנהגים 'מתחלים' במפתיע והייתה נוצרת שביתה איטלקית בלתי מוכרזת, אך הפעם כאמור, מדובר בשביתה של ממש. החל מהשעה 14:00 בצהריים הקווים מכרמיאל לחיפה ומלוד לראשל"צ מושבתים באופן רשמי.

כמו כן, דווח כי חטיבת המטענים כבר מזה שבוע כמעט ואינה פעילה.

לפי דברי ועד העובדים מדובר על שביתה שפורצת בעקבות סידור עבודה חדש לנהגים שאותו הם מכנים כ"מסוכן בטיחותית", בהיעדר הפסקות מנוחה מספקות וכדומה.

בנוסף, בשבוע האחרון הושבתה חטיבת המטענים כמעט לחלוטין. שני הצדדים טוענים כי הציעו פשרות, שנדחו בידי הצד השני.

רק בשבוע שעבר פרסם ועד העובדים ברכבת ישראל הודעה כי "מתוך דאגה לשלומם ולבטיחותם של הנוסעים, אנו ממליצים לציבור שלא לנסוע כלל בכל קווי הרכבת בכל רחבי הארץ".

עם זאת, למרות שבית הדין לעבודה כפה פשרה על עובדי הרכבת ועל הנהלתה, ועד העובדים דחה סידור עבודה חדש שפרסמה החברה ופצח בשביתה.

"הנהלת הרכבת מתנצלת בפני הנוסעים ומצרה על כך שבעוד שמ"מ יו"ר ההסתדרות והממונה על התחבורה בהסתדרות יושבים למו"מ עם הנהלת הרכבת פורץ ועד העובדים בשביתה פראית וחסרת אחריות תוך פגיעה בנוסעים ללא כל צורך.

"אנו מבקשים להביא לידיעת הציבור כי בעוד שהנהלת הרכבת וראשי ההסתדרות הגיעו לפתרון פשרה – דחתה אותו יו"ר ועד הרכבת, גילה אדרעי. אנו מצרים על כך שוועד עובדי הרכבת פוגע בנוסעים ובשרות באופן חמור ואף קורא לנוסעים שלא לנסוע ברכבות מנימוקי בטיחות לכאורה. אנו קובעים כי הרכבת היא בטוחה והועד מנהל מאבק על כסף וניסיון לשליטה בניהול הרכבת.

"מאז כניסתה לתפקידה אנו מוצפים בעשרות תביעות וסכסוכי עבודה באופן חסר תקדים תוך שראשת הוועד משביתה את מערך המטענים וגורמת להפסד של 1.3 מיליון שקל ליום וכן משביתה את מערך ההדרכה באופן שעלול לסכן את עתיד הרכבת ואת הבטיחות.

"אנו פונים להנהלת ההסתדרות לאכוף את סמכותה ולהורות על הפסקת השביתה באופן מיידי. רכבת ישראל היא הפתרון הזמין ביותר לצפיפות בדרכים, היא פועלת במאמץ גדול ובתפוסה של 160%. אנו קוראים לכל הצדדים לגלות בגרות ואחריות", נמסר מרכבת ישראל.

אולם מוועד העובדים נמסר באמצעות ההסתדרות, כי "נציגות העובדים מצרה על התנהגות הנהלת החברה שבחרה לא לכבד אף הצעה ואף להחריף את המשבר, וקוראת לה להתעשת. הוועד ינהג באחריות בגיבוי ההסתדרות, ומעבר לשני הקווים המושבתים לא תהיה פגיעה נוספת בנוסעים".

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום