שש דקות אחרי ההמראה: שני ישראלים נהרגו בהתרסקות באתיופיה

הרשויות אישרו כי איש מבין הנוסעים - 157 בני אדם מ-31 מדינות שונות - לא שרד. ממשרד החוץ נמסר כי הנציגים הזרים באדיס אבבה ובניירובי פועלים כדי לסייע בנושא. ראש ממשלת אתיופיה הביע השתתפות בצער המשפחות השכולות: "רוצה להביע את תנחומיו העמוקים ביותר"

חדשות בעולם 10.3.2019 | 15:03

מטוס של החברה, ארכיון | ויקיפדיה

שני ישראלים נהרגו הבוקר (ראשון) בהתרסקות מטוס נוסעים של חברת "אתיופיאן איירליינס" שהיה בדרכו לקניה. 157 נוסעים ואנשי צוות מ-31 מדינות שונות היו על המטוס בעת ההתרסקות, והרשויות באתיופיה אישרו כי איש מהם לא שרד. ממשרד החוץ נמסר כי הנציגים הזרים באדיס אבבה ובניירובי פועלים בנושא.

ממשלת אתיופיה הביעה את תנחומיה למשפחות הנוסעים. "לשכת ראש הממשלה, בשם ממשלת והעם של אתיופיה, רוצה להביע את תנחומיו העמוקים ביותר למשפחות שאיבדו את יקיריהן בטיסת 'אתיופיאן איירליינס' של מטוס בואינג 737 שהייתה בטיסה בדרכה לניירובי, קניה, הבוקר", נמסר מלשכת ראש הממשלה של אתיופיה, אביי אחמד.

בנמל התעופה בניירובי, קרובים רבים של הנוסעים המתינו בשער, מבלי שקיבלו מידע מהרשויות. "אנחנו מחכים לאימא שלי, אנחנו רק מקווים שהיא עלתה על טיסה אחרת או שהטיסה שלה נדחתה. היא לא עונה לטלפון", אמרה וונדי אוטיינו, שאחזה את הטלפון שלה והתייפחה.

רוברט מוטנדה, בן 46, המתין לגיסו ששב מקנדה, שאיבדה 18 אזרחים באסון התעופה. "לא ראינו אף אחד מחברת התעופה או הנמל", הוא אמר לרויטרס בשעות הצהריים, יותר משלוש שעות אחרי שהטיסה נעלמה. "אף אחד לא אומר לנו כלום, אנחנו רק מחכים ומקווים לטוב ביותר".

מהחברה נמסר כי טיסת ET 302 התרסקה בסמוך לעיירה בישופטו, כ-62 ק"מ מדרום-מזרח לבירה. דובר מטעמה אישר כי המטוס, שנעלם ממסכי המכ"ם שש דקות אחרי ההמראה בשעה, היה מהדגם החדיש של בואינג, 737-800 MAX, כשככל הנראה הכוונה הייתה לדגם 737 MAX 8 - אותו מטוס שהתרסק באינדונזיה באוקטובר, עם 189 נוסעים. לפי האתר השבדי flightradar24, העוקב אחרי טיסות, המהירות שבה המריא המטוס הייתה לא יציבה.

יצרנית המטוס, חברת בואינג האמריקנית, הביעה "צער עמוק" על התאונה ומסרה כי היא מוכנה לסייע לחברת התעופה האתיופית בחקירה. עוד היא מסרה כי צוות טכני שלה מוכן לספק סיוע לבקשת הרשויות באתיופיה ובהתאם להנחיות רשות התחבורה הלאומית של ארצות הברית.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום