יו"ר מרצ תמר זנדברג נפגשה היום עם אבו מאזן ברמאללה

זנדברג: "הפגישה נועדה להעלות את השיח המדיני אל מערכת הבחירות בישראל, ואת הדגל הזה מרצ נושאת יותר מכולם" • אבו מאזן: "הרשות הפלסטינית נותרה מחויבת לפתרון המדיני של שתי המדינות ולמלחמה בטרור"

מדיני 10.3.2019 | 13:49

הדס פרוש, פלאש 90

יו"ר מרצ, תמר זנדברג, נפגשה היום (א') בצהריים אם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), בלשכתו ברמאללה.

לדברי זנדברג, "הפגישה נועדה להעלות את השיח המדיני אל מערכת הבחירות בישראל, ואת הדגל הזה מרצ נושאת יותר מכולם". לדבריה, הצעד הראשון של כל ממשלה שתיבחר יהיה לפתוח במשא-ומתן מדיני עם הפלסטינים להגעה לפתרון שתי המדינות. הסכם שלום כזה יהיה טוב לביטחון ישראל.

אבו מאזן בירך על הביקור ואמר כי הוא מקווה שהקו שנוקטת מרצ יזכה לתמיכת העם בישראל והממשלה הבאה. לדבריו, הרשות הפלסטינית נותרה מחויבת לפתרון המדיני של שתי המדינות ולמלחמה בטרור. "אני בטוח שהעם בישראל תומך בכך גם הוא", אמר אבו מאזן, "וכעת צריכה גם ההנהגה בממשלה הבאה לממש זאת".

ביקור קודם של זנדברג ברמאללה ב-2009 והתמונה שלה ליד קברו של יאסר ערפאת עוררו ביקורת רבה בציבור הישראלי. 

אבו מאזן תקף את ממשלת ישראל על יישום חוק הקיזוז, שבגינו ישראל מפחיתה סכום של כ-50 מיליון שקל בחודש מתמלוגי המסים שישראל גובה עבור הפלסטינים. החוק מחייב קיזוז בשל תשלומי הרשות הפלסטינית למשפחות מחבלים. אבו מאזן הדגיש כי הרשות מסרבת לקחת את הסכום המופחת, והאשים את ישראל באחריות למצב הכלכלי המידרדר ברשות הפלסטינית. 

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום