לקראת העיצומים ביום ראשון: עובדי הרכבת פתחו בסכסוך עבודה חדש

על רקע כוונת הנהגים ברכבת להשבית חלק מהקווים בתחילת שבוע הבא, נפתח סכסוך עבודה חדש עם ההנהלה שיאפשר להם לפתוח בעיצומים נוספים החל מה-23 במרץ. לדברי הוועד, מטרת הסכסוך היא להביא ל"מציאת פתרונות משותפים". ההנהלה קראה לעובדים להתעשת: "התנהלות חסרת רסן"

רכב ותחבורה 7.3.2019 | 19:50

סכסוך עבודה חדש נפתח היום (חמישי) בין ועד עובדי רכבת ישראל לבין הנהלת החברה. על פי הודעת ההנהלה לבורסה לניירות ערך בתל אביב, הסכסוך שמצטרף לחמישה סכסוכים קיימים יאפשר לעובדים לנקוט עיצומים חדשים החל מה-23 במרץ. זאת, על רקע כוונת להשבית את קו כרמיאל-חיפה ואת קו הראשונים-לוד ביום ראשון הקרוב החל מהצהריים.

"הנהלת רכבת ישראל מצרה על המשך ההתנהלות חסרת הרסן והמעצורים של ועד עובדי הרכבת", מסרה ההנהלה. "כבר ברור שלא מדובר ברצון העובדים אלא ברצון ועד העובדים. מספר רב של עובדים מתנגדים להתנהלות זו של הועד, שמן הסתם לא תניב להם שום הישג. אנו שבים וקוראים לוועד העובדים ולהסתדרות הכללית להתעשת ולהפסיק את העיצומים הסמויים והגלויים, וכן לבטל את כוונת ההשבתה של רכבות הנוסעים ביום ראשון".

בוועד העובדים אמרו כי "מטרת הסכסוך הזה, כמו כל סכסוך, הוא להביא את ההנהלה לקיום משא ומתן ומציאת פתרונות משותפים. אין כוונה בשלב זה לנקוט בעיצומים נוספים מעבר לאלה הקיימים באתרי הרכבת השונים ואלה המתוכננים ביום ראשון".

ביום רביעי הודיע ועד העובדים על כוונתו לפתוח בעיצומים אלה בגלל סידור העבודה החדש שאושר על ידי בית הדין האזורי לעבודה. לדברי הוועד, סידור העבודה, שלפיו יוקצו 12 נהגים לטובת הדרכה, "מסכן את הנהגים ואת ציבור הנוסעים". הם הדגישו כי העיצומים יתחילו רק בשעות הצהריים מתוך התחשבות בציבור החיילים והמליצו לציבור "שלא לנסוע כלל בכל קווי הרכבת בכל רחבי הארץ".

סכסוכים בין העובדים להנהלה. רכבת (צילום: דוברות רכבת ישראל)

בית הדין נדרש לעניין לאחר שהעובדים וההנהלה לא הצליחו להגיע להסכמות מחוץ לכתלי בית המשפט. אף שהוועד הודיע על ניצחון לעובדי הרכבת וההסתדרות, הודיעו שמונה נהגים כי הם חולים באותו הערב. העובדים טענו כי ההנהלה הציגה שינויים קלים שלא נותנים מענה לבעיית הבטיחות שנוצרה וליתירות הנהגים.

לפני כשבועיים חלו שיבושים בתנועת הרכבת לאחר ש-36 נהגי קטר הודיעו כי חלו ולא התייצבו לעבודתם. בהנהלת הרכבת טענו כי הסיבה לעיצומים היא החלטת החברה להוסיף פחות מחצי שעות נהיגה ביממה. אולם, בוועד העובדים התעקשו כי "לא מדובר על צעד ארגוני". אחרי כמה שעות של שיבושים, הודיעה ההסתדרות על סיום המשבר.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום