"בראשית" תמרנה בהצלחה בדרכה לירח: "היא מתפקדת בצורה מצויינת"

במהלך התמרון, שנמשך 4 דקות, החללית הפעילה את המנוע שלה ובסופו התמקמה במסלול אליפטי, כשהנקודה הרחוקה ביותר מכדור הארץ נמצאת במרחק של 131 אלף קילומטר

טכנולוגיה 28.2.2019 | 22:44

שיגור החללית | SpaceX

החללית הישראלית "בראשית" ביצעה הערב (ה') תמרון מוצלח בדרכה אל הירח: שלושה ימים אחרי שתמרון חשוב שהחללית היתה אמורה לבצע במסלול האליפטי שהיא עושה לכיוון הירח לא בוצע בשל איתחול מחדש של מחשב המשימה שלה. התעשייה האווירית ועמותת Space IL דיווחו כי הערב בשעה 21:00 "בראשית" ביצעה את התמרון, בהצלחה.

התמרון נמשך 4 דקות. במהלכו החללית הפעילה את המנוע שלה ובסופו התמקמה במסלול אליפטי, כשהנקודה הרחוקה ביותר מכדור הארץ נמצאת במרחק של 131 אלף קילומטר. בתע"א אמרו הערב כי אין שינוי בתאריך הנחיתה של החללית בירח, שמתוכנן ל-11 באפריל. "התמרון נעשה בדיוק על פי התכנית, וכעת הצוותים שלנו מתחקרים לעומק את כל ביצועי החללית במהלכו. החללית מתפקדת בצורה מצוינת ואנחנו בדרך לירח", אמר הערב מנכ"ל Space IL, ד"ר עידו ענתבי.

מנהל מפעל חלל של תע"א, עופר דורון סיכם שבוע למסע של החללית הישראלית לירח ואמר כי "התופעות של הימים האחרונים היו קטנות, וכל המערכות של החללית פועלות בצורה תקינה מבחינת החומרה שלה. אנחנו לומדים תופעות שהיו, ובמהלך השבועות הקרובים עוד יהיו וזה טבעי וזה נורמלי".

התמרון הבא של "בראשית" מתוכנן לעוד שבוע ועד אז, דורון אומר ש"לא צפויים דברים מעניינים במסגרת המסע לירח. במהלך השבוע הקרוב נמשיך להסתובב על האורביט החדש". הוא התייחס גם לבעיה שהתגלתה בעוקבי הכוכבים של החללית, שמסונוורים על ידי קרני השמש ואמר כי "הביצועים של עוקבי הכוכבים פחותים אבל הם עובדים טוב. למדנו לעבוד איתם למרות הביצועים הפחותים ולמרות הקושי הזה - ממשיכים במשימה. זה מכביד ומקשה - אבל זה לא ימנע מאיתנו הגעה לירח".

בהתייחס לאתגרים שעוד צפויים ל"בראשית" בהמשך המסע שלה לירח, שיגיע לשיאו בעוד 6 שבועות כשתצטרך לנחות על הירח, אמר דורון: "עצם השהייה בחלל זה אתגר ויש לנו עוד כמה שבועות עד שנגיע לנחיתת ירח, שהיא פעולה מורכבת ומאתגרת. ויש ברקע את כל נושא התקשורת עם החללית - שבמרחקים כאלה מהווה אתגר לכשעצמו".

בעת ש"בראשית" ביצעה הערב את התמרון המוצלח, שהה בחדר הבקרה של התעשייה האווירית ביהוד המיליארדר מוריס קאהן, שתרם עשרות מיליוני דולרים לפרויקט החללית הישראלית.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום