קנס כספי והורדה בדרגה: הסדר הטיעון בפרשת השחיתות בקריה

אלוף משנה יגאל בן עמי שכיהן כמפקד בסיס הקריה לשעבר, הואשם בעבירות של הפרת אמונים, שימוש ברכוש צה"ל שלא למטרות הצבא והתנהגות שאינה הולמת. בין היתר עולה מכתב האישום כי הוא ניצל חיילים לצרכיו הפרטיים

חדשות בארץ 24.2.2019 | 13:43

22 אלף שקל קנס (צילום: אתר צה"ל)

כתב אישום הוגש היום (ראשון) בבית הדין הצבאי נגד מפקד בסיס הקריה לשעבר, אלוף משנה יגאל בן עמי, ששירותו הסתיים לפני מספר חודשים. בן עמי הואשם בעבירות של הפרת אמונים, שימוש ברכוש צה"ל שלא למטרות הצבא והתנהגות שאינה הולמת.

עוד נכתב כי בן עמי מואשם בניצול מעמדו של קצין על מנת לשנות שיבוץ ולהקל בתנאי שירות של חיילים שהקצין היה בקשרים חברתיים וכלכליים עם הוריהם, בשימוש חיילים תחת פיקודו לצרכיו פרטיים ואף בכלי רכב צבאיים למטרות אישיות.

במסגרת הסדר הטיעון שגובש עם המפקד לשעבר, הוא יודה באשמה וייקח אחריות על המעשים שמפורטים בו. הוא יורד מדרגת אלוף משנה, לדרגת רב סרן, וכן ירצה 100 ימי מאסר שיומרו בעבודות צבאיות. עוד יוטל עליו קנס בהיקף של 22 אלף שקל ומאסר על תנאי. עונשו כפוף להסדר הטיעון שיוגש לאישור בית הדין הצבאי.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל מחויב לשמור על טוהר המידות בשורותיו, וימשיך לפעול להטמעת עקרון זה ולמיצוי הדין עם כל מי שייכשל בהתנהגותו".

החקירה, שפורסמה בחודש אוגוסט האחרון, נוהלה באופן סמוי במשך תקופה ארוכה וכללה מעקבים של היחידה המרכזית של מצ"ח, האזנות סתר ובחינה מדוקדקת של חוזי התקשרויות.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום