ישי: "רוה"מ אמר לי שדרעי הטיל וטו שאהיה שר"

בחדרו של ח"כ סמוטריץ' התקיימו מגעים של הרגע האחרון בין הרב פרץ, סמטריץ', לבין אלי ישי • על השולחן עמדה הצעה שבה ישי ישולב במקום התשיעי ברשימת הבית היהודי עם הבטחה מראש הממשלה שיכהן כשר בלי תיק בממשלתו הבאה על חשבון תיקי הליכוד • המגעים כשלו

פוליטי 21.2.2019 | 23:00

ארי קלמן

אלי ישי בצאתו מהגשת הרשימה:"דיברתי עם ראש הממשלה והוא אמר לי שאריה דרעי הטיל וטו שאהיה שר, אמרו לי גם בכירים ב'בית היהודי' שדרעי פעל לטרפד את האחדות".

ישי דחה את הטענות כי התמודדותו באופן עצמאי עם מפלגת 'יחד' תגרום לאיבוד קולות בימין ואמר על כך: "אנחנו נהיה הפתעת הבחירות נרוץ עד הסוף בעזרת השם".

עדכון: בדקות האחרונות נעשו מאמצים נוספים בהם לקח חלק ראש עיריית לוד יאיר רביבו, וחה"כ דוד ביטן מהליכוד, ביטן אף ניסה לשכנע את ישי כי לא יתמודד כלל, אך ישי סרב וכעת בדרכו להגיש את הרשימה.

עדכון: למרות המאמצים, המשא ומתן אינטנסיבי בחדרו של חה"כ בצלאל סמוטריץ' לא הבשיל לכדי הסכם. ככל הנראה, סלע המחלוקת היתה הדרישה של 'הבית היהודי' מישי, להמציא להם תמיכה מלאה מביתו של הגר"מ מזוז במפלגה. אך מבית הרב מזוז סרבו והתעקשו רק על בלוק טכני בגלל שברשימת 'הבית היהודי' משולבות נשים.

עדכון: דקות לסיום המועד האחרון הגשת הרשימות, חילוקי דעות בין צוותי המשא ומתן. כאשר בבית היהודי  דורשים שותפות מלאה ומבית הרב מזוז מסרבים ומתעקשים על בלוק טכני בגלל שברשימת הבית היהודי משולבות נשים.

בשעות האחרונות ישבו סביב שולחן המשא ומתן בחדרו של חה"כ ויו"ר האיחוד הלאומי בכנסת, שלושה. הרב רפי פרץ יו"ר הבית היהודי, סמוטריץ' ואלי ישי, כשהם מנהלים משא ומתן אינטנסיבי של הרגע האחרון כדי להביא לצירופו של ישי לרשימתם המשותפת לכנסת.

ככל הנראה הצדדים הגיעו להסכם לפיו, ישי ישובץ במקום התשיעי ברשימת הבית היהודי ובנוסף, יקבל הבטחה מראש הממשלה לכהן כשר ללא תיק, דבר שיבוא על חשבון תיקי הליכוד ולא על חשבונה של מפלגת הבית היהודי.

הדרישה של סמוטריץ' והרב פרץ מאלי ישי היא, שינפק להם תמיכה של הגר"מ מזוז שליט"א במפלגת הבית היהודי, דבר שעד עתה לא התקבל.

בידיהם מוחזקים כבר שלוש רשימות שהוגשו מוקדם יותר. אחת משותפת לבית היהודי וישי ועוד שתי רשימות נפרדות, אחת של ישי ואחת של הבית היהודי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום