גבאי הודיע לזנדברג: לא נתאחד

מטעם העבודה נמסר כי יו"ר המפלגה התקשר ליו"ר מרצ והודיע לה על סירובו להתאחד. לפי ההודעה גבאי טען שהוא "לא רואה את ההזדמנות הגדולה וכן כי ישנו קושי פרוצדורלי במפלגה". "השלם קטן מסך חלקיו", מסרו

פוליטי 21.2.2019 | 18:04

יונתן זינדל, פלאש 90

למרות המגעים הנמרצים משעות הבוקר והקריאות לאיחוד מצד גורמים בשתי המפלגות, העבודה ומרצ לא ירוצו ביחד בבחירות הקרובות. בהודעה מטעם העבודה נמסר כי יו"ר המפלגה אבי גבאי התקשר ליו"ר מרצ תמר זנדברג והודיע לה על סירובו לאיחוד רשימות, אך הציע לה לחתום על הסכם עודפים.

"זנדברג טענה בשיחה כי יש לנו הזדמנות היסטורית לבנות מפלגת שמאל גדולה מול ממשלת ליכוד כהניסטים", נכתב בהודעה. "לצערנו גבאי טען כי הוא לא רואה את ההזדמנות הגדולה וכן כי ישנו קושי פרוצדורלי במפלגת העבודה".

עוד מסרו בעבודה כי לאחר בחינה מעמיקה שנערכה היום ראו כי חיבור בין שתי המפלגות לא יגדיל את סכום המנדטים. "השלם קטן מסך חלקיו", נכתב. "שילוב של שתי התנועות לא מגדיל את כוחנו אלא להיפך, מחליש את הגוש".

בהודעה נכתב כי בבדיקת עומק שנעשתה לאורך היום, הן במרצ והן בעבודה, עלה כי מרצ עוברת את אחוז החסימה ושנציגיה יצליחו להיכנס לכנסת הבאה. "נרוץ בנפרד ונסייע אחד לשני על מנת להביא לחילופי שלטון", מסרו בעבודה. "למפלגת העבודה יש את הנבחרת הטובה ביותר בכנסת. יחד עם המצטרפים החדשים, אלוף (במיל') טל רוסו, חיים ילין ויעל כהן-פארן, מפלגת העבודה הפכה להיות הבית של כל הישראלים".

"סרבנות אוטומטית תירשם לדיראון עולם"

בעבודה קיימו הבוקר ישיבה שבה דנו באיחוד האפשרי, אך בתום המפגש הדעות בקרב הבכירים היו חלוקות. בכירים במפלגה כמו שלי יחימוביץ' ועמיר פרץ קראו לאיחוד עם מרצ, אך גבאי הסתייג ובסוף החליט לסגת מהרעיון משש שהמהלך עלול להבריח מצביעים. בתום הישיבה הוחלט שאיציק שמולי יהיה ינהל מטעם העבודה את המשא ומתן עם מרצ, מגעים שנכשלו הערב.

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ הביעה תמיכה באיחוד. "נוכח הסיטואציה הפוליטית החדשה שנוצרה יש לבחון ביסודיות ובמהירות אפשרות יצירת בלוק משותף עם מרצ לצורך ההתמודדות", מסרה. "סרבנות אוטומטית לכך תירשם לנו לדיראון עולם אם המצב החדש יביא חלילה למחיקת מרצ ולקריסת העבודה".

גם ח"כ עמיר פרץ קרא להסכים למהלך: "מתוך אחריות לאומית ואחריות למחנה השלום והצדק החברתי, עלינו לעשות כל שנדרש על מנת לממש את האפשרות לריצה ברשימה משותפת של העבודה ומרצ. יש הבדלים רבים ביננו לבין מרצ, אך המכנה המשותף רחב הרבה יותר וניתן להתגבר על המכשולים".

בשעות הבוקר, עם פרסום דבר האיחוד בין בני גנץ ליאיר לפיד, קראה זנדברג לאיחוד בין מפלגתה לעבודה: "מרצ תהפוך כל אבן כדי שזה יקרה".

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום