הפחד של אריה דרעי: ביבי נתניהו ישאב מנדטים גם מש"ס

גנץ ולפיד התאחדו, אשכנזי מצטרף • התסריט ממנו הזהיר השר דרעי התממש • הפחד בש"ס: נתניהו שותה את קולות הפריפריה • אין היתכנות חוקית ל'מפץ חרדי' • "ג' טעו שהגישו את הרשימה"

פוליטי 21.2.2019 | 10:54

יונתן זינדל, פלאש 90

בשבועות האחרונים יו"ר ש"ס אריה דרעי חזר והזהיר את מקורביו וחבריו להנהגה החרדית מפני 'מפץ בשמאל', איחוד יאיר לפיד ובני גנץ - בטח אם גבי אשכנזי מצטרף.

בבוקר שאחרי הרכבת רשימת ש"ס, אריה דרעי מתעורר לבוקר של סיוט. בני גנץ ויאיר לפיד הודיעו על איחוד וריצה משותפת יחד עם גבי אשכנזי. שלושה רמטכ"ל ויאיר לפיד שמנסים להדיח את ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

כעת, שנתניהו מבין שמדובר בקרב חייו, הוא צפוי לצאת חסר תקדים, הפחדה מהשמאל שרוצה להדיח אתו, למסור שטחים לפלסטינים ולאשר את הסכם הגרעין עם איראן. במערכת הפוליטית מעריכים כי קמפיין ההפחדה של ביבי צפוי למשוך אליו את קולות הפריפריה מכלל המפלגות, בוודאי את אלו של ש"ס: "ביבי לא ייתן שלגנץ ולפיד יהיה מנדט אחד יותר ממנו", אמר בכיר בליכוד.

"אריה הסביר לנו", אומר בכיר בש"ס: "אנחנו בסכנה כפולה, גם נתניהו ישתה לנו קולות, וגם אחוז ההצבעה יהיה גבוהה מאוד. השמאל יצא בהמוניו, הימין לא יאכזב, החרדים יסבלו".

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", בשבוע האחרון, בש"ס הגבירו את הלחצים ל'מפץ חרדי', ריצה משותפת של כלל הסיעות החרדיות. 

"החשש שלי", התבטא בשבוע שעבר דרעי בישיבה עם בכירי המפלגה, "הוא ממצב בו בני גנץ ויאיר לפיד יתאחדו. אם מהלך כזה יתרחש - הרי שבנימין נתניהו יצא לקמפיין 'הצילו' שיכול לפגוע בש"ס בצורה דרמטית".

אך אתמול, לאחר שהיה נראה ש'יהדות התורה' תתעכב עם הגשת הרשימות - בכדי לאפשר שיחות על 'מפץ חרדי' כתגובה ל'מפץ השמאל'. אך חילוקי דעות בתוך 'דגל התורה' הובילו להכרעה: הגשת הרשימות במועד המתוכנן.

במצב הנוכחי אין היתכנות ל'מפץ חרדי'. כללי ועדת הבחירות קובעים כי לאחר הגשת הרשימה אין אפשרות חוקית למשוך. כך שההיתכנות היחידה למפץ חרדי היא במצב שכלל חברי הכנסת והנציגים של יהדות התורה לא יוכלו להתמודד, תרחיש חסר סיכוי. 

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום