שר החוץ של איראן: לא שוללים אפשרות של סכסוך צבאי עם ישראל

בראיון לעיתון הגרמני "סודויטשה צייטונג" אמר זריף כי ישראל נוקטת ב"הרפתקנות" בסוריה ומבצעת הפצצות במדינה. כשנשאל האם ייתכן עימות צבאי בין איראן לישראל, השיב כי הוא לא רואה זאת כרגע, אך "אי אפשר להוציא את זה מכלל אפשרות"

חדשות בעולם 21.2.2019 | 08:10

ויקיפדיה

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר הלילה (חמישי) כי בטהראן לא שוללים אפשרות של סכסוך צבאי עם ישראל. זריף האשים את ישראל כי היא נוקטת ב"הרפתקנות" בסוריה תוך שהוא מתייחס לדבריו למסעות ההפצצה אותן היא מבצעת במדינה. הוא אמר את הדברים בראיון לעיתון הגרמני "סודויטשה צייטונג" וכשנשאל האם ייתכן עימות צבאי בין איראן לישראל, השיב כי הוא לא רואה זאת כרגע, אך "אי אפשר להוציא את זה מכלל אפשרות".

זריף הוסיף כי איראן נמצאת בשטח סוריה בהזמנת ממשלו של נשיא המדינה בשאר אסד, בעוד ישראל מפרה את החוק הבינלאומי בחדירתה למרחב האווירי בלבנון וסוריה. "ישנה הרפתקנות בצד הישראלי, והרפתקנות תמיד מסוכנת", אמר.

ביום ראשון השבוע השתתף שר החוץ האיראני בוועידת מינכן לביטחון שם אמר בנאומו כי "הסיכון למלחמה עם ישראל הוא גדול". "הסיכון יהיה אפילו גדול יותר אם תמשיכו להעלים עין מהפרות של החוק הבינלאומי", הוא אמר והוסיף שאיראן עדיין מחויבת לעת עתה להסכם הגרעין. זריף אמר גם כי על צרפת, בריטניה וגרמניה לעשות יותר כדי להראות את מחויבותן להסכם הגרעין מ-2015.

זריף טען כי ישראל מחפשת אחר מלחמה והזהיר שההתנהגות שלה ושל ארצות הברית מגדילות את הסיכויים לעימותים באזור. "בהחלט, יש כאלה המחפשים אחר מלחמה", אמר זריף. והאשים את ישראל כי תקיפותיה בסוריה מפרות את החוק הבינלאומי וביקר את ארצות אירופה על שאינן מותחות ביקורת על מדיניות ישראל וארצות הברית באזור.

באותו היום בו נאם זריף, נשיא איראן חסן רוחאני אמר כי טהראן רוצה לבסס יחסים קרובים עם כל המדינות במזרח התיכון - פרט לישראל. "איראן מוכנה לעבוד יחד עם מדינות האזור כדי לשמור על הביטחון במזרח התיכון", אמר רוחאני בנאום שנשא בדרום המדינה ושודר על ידי הטלוויזיה הממלכתית. "האויבות שלנו, אמריקה וישראל, רוצות ליצור פילוג בקרב האיראנים".

איראן וערב הסעודית תומכות בצדדים היריבים במלחמות בסוריה ובתימן, כשריאד גם תמכה במהלך של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין ולהטיל מחדש סנקציות על הרפובליקה האסלאמית. "אנחנו לא ניכנע ללחץ של אמריקה ושל ישראל", אמר רוחאני, שלדבריו גישתה של ארצות הברית ביחס לאיראן נועדה לכישלון.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום