30 שנות מאסר למחבל שרצח את אליאב גלמן הי"ד

ביום הייארצייט: 30 שנות מאסר בפועל ותשלום פיצויים של מאות אלפי שקלים נגזרו על המחבל שרצח את אליאב גלמן הי"ד בפיגוע דקירה בגוש עציון - היום לפני שלוש שנים • עו"ד בלייכר מארגון חוננו: "אנו מצפים שבערעור המחבל יואשם ברצח ויישלח למאסר עולם"

חרבות ברזל 20.2.2019 | 12:34

30 שנות מאסר בפועל ותשלום פיצויים בסך 258,000 ש"ח לאלמנתו של אליאב גלמן הי"ד נגזרו היום (רביעי) על המחבל ממדוח עמרו שביצע פיגוע דקירה בצומת גוש עציון לפני שלוש שנים בדיוק, פיגוע בו נהרג גלמן. 

לדברי עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שמייצג את המשפחה מדובר בענישה חמורה, אך לא מספיקה "בית המשפט קבע 30 שנות מאסר, שוודאי שזו ענישה חריגה במקרה של הריגה, אבל הענישה הזו משקפת את מהות המקרה.

לדבריו, "מדובר פה במקרה של רצח וודאי, אנחנו מקווים שבביהמ"ש לערעורים תתוקן הכרעת הדין והמחבל בסופו של דבר יואשם ברצח, ואז גם יקבל מאסר עולם ולעולם לא יצא מהכלא, כפי שמגיע לו וכפי שמקובל. אנו חושבים שזו קריאת כיוון לאיפה צריך להיות באמת אותו המחבל", הוסיף.

משפחת גלמן עצמה החרימה את הדיון שהתקיים, והעבירה בעזרת עו"ד בלייכר מכתב לבית המשפט הצבאי במחנה עופר, בו נכתב כי אין בכוונתם לנכוח בהקראת עונשו של המחבל שפעל למותו של אליאב הי"ד.

לטענת המשפחה העונש המקל שעומד בית המשפט לתת למחבל עלול רק לעודד את הטרור ולא לעצור אותו.

בראשית המכתב כתבה המשפחה כי בט"ו אדר א', התאריך בו מתקיים הדיון, הם מציינים שלוש שנים לנפילתו של אליאב הי"ד.

"מזעזע לחשוב שאויב בן עוולה המשמש דוגמא לכל כך הרבה מחבלים מקבל ביום הזיכרון ה-3 לנפילת אליאב, עונש קל במקום שיועמד לעונש מוות 3 ימים לאחר מעשה טרור זה.

לפני כחמישה חודשים החליט בית משפט זה, שעל אף שהמחבל הביא בכוונה למותו של אליאב, כוונתו עדיין "מוטלת בספק" לאור חוסר הבנה של השטח וגורמי הטרור", נכתב במכתב של המשפחה.

בהמשך המכתב הוסיפה המשפחה ביקורת על פסק הדין המקל שניתן למחבל. "עקב כך, החלטתם שיואשם רק בהריגה, ובנוסף לזה הזמנתם אותנו להקראת העונש המקל אותו אתם נותנים למחבל אויב, שמשמש דוגמא למחבלים נוספים. אנחנו מסרבים להשתתף ורואים בעונש קל זה ניצחון ועידוד לטרור".

כמו כן, טענה המשפחה שההתעסקות המשפטית בנושא רק מגבה את הטרור. "אנו רואים שכל התעסקות בטרור בהסתכלות משפטית פליליים נותנת גב לטרור, וכובלת את היכולת למגר את הטרור. החל בהתייחסות המשפטית, דרך ההתייחסות ההרתעתית וכלה בהתייחסות בבתי הכלא".

בסיום המכתב חיזקה המשפחה את צה"ל "לאור כל זאת לא נשתתף בהקראה, ומקווים שצה"ל שפועל לערעור על גזר הדין יצליח, ובכך יסייע במיגור הטרור. אנו אוהבים ומעריכים את צה"ל שפועל ללא לאות ובכל דרך למגר את הטרור".

הפיגוע בו נרצח אליאב גלמן הי"ד, התרחש לפני שלוש שנים בדיוק, בעת שעמד בטרמפיאדה בגוש עציון. באותה העת הגיע המחבל ממדוח עמרו, בן 26 תושב דורה באזור הר חברון, בהליכה לטרמפיאדה בצומת גוש עציון ולאחר שעורר את חשדם של הלוחמים ששהו בצומת, החל לרוץ לעבר הטרמפיאדה תוך שהוא מניף סכין.

גלמן, שהיה יחד עם אזרחים נוספים בטרמפיאדה, שלף את אקדחו האישי והסתער לעבר המחבל. בשל טעות של ירי טועה לעבר המחבל, נפגע גלמן בפגיעה אשר גרם למותו הטראגי. בדיון שיתקיים בעבר, קבע בימ"ש כי המחבל נושא באחריות למותו של גלמן, שכן הירי נגרם בעקבות מעשיו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום