בדרך להתנגשות חזיתית: רשות שדות התעופה מול 'ארקיע'

ארקיע ורשות שדות התעופה בקרב ראש בראש • סלע המחלוקת: שדה דב בתל אביב שאמור להיסגר לטיסות אזרחיות בקיץ הקרוב • רשות שדות התעופה: "חברת ארקיע במשך שנים אינה משתפת פעולה" • ארקיע: "אין תוקף להודעת רשות שדות התעופה" • ומה יהיה על העיר אילת?

רכב ותחבורה 20.2.2019 | 10:24

שדה התעופה שדה דב | צילום: יוסי זמיר, Flash90

שדה דב עומד להיסגר לפעילות של תחבורה אזרחית החל מיוני הקרוב, כך לפי מכתבו של מנכ"ל שדה דב, עודד אזולאי שנשלח בשבוע שעבר לחברות התעופה הפועלות במתחם שדה דב. במכתב נאמר לחברות התעופה השונות כי עליהן להתכונן לפינוי המיוחל ולהעתקת הפעילות שלהן למקומות אחרים, וכי עליהן להודיע עד תחילת חודש אפריל לרשות שדות התעופה על החלטתן.

כזכור, שדה התעופה שדה דב אמור להיסגר ובמקום אמורים להיבנות יחידות דיור. תיאורטית היחידות האלו אמורות לתת מענה למצוקת הדיור, אך לפי המיקום של שדה דב, נראה כי גם הדירות שייבנו שם בסופו של דבר יהיו יקרות ולא ממש יהיו בנות השגה לזוגות צעירים, עקב המיקום הפופולרי שלהן על קו החוף של תל אביב.

בעקבות המכתב של מנכ"ל שדה דב והכוונה לסגור את שדה התעופה, הודיע מטה המאבק נגד סגירת שדה התעופה שדה דב, כי בסוף השבוע הזה יקבל החלטה על המועד המדויק שבו תיסגר העיר אילת כמחאה על הכוונה לסגור את השדה בת"א, שחלק הארי של הטיסות לאילת מתרחשות ממנו. גם ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, הודיע לראש הממשלה כי הוא נאלץ בצער גדול להכריז על הכנסת העיר אילת למצב חירום – זאת, עקב כך שסגירת שדה דב תגרום נזק כלכלי אדיר לעיר שמקורות ההכנסה שלה אינם רבים כל כך.

מצד חברות התעופה לא נרשמה התנגדות ממשית לעניין, מלבד חברת ארקיע שהחליטה ללכת ראש בראש מול רשות שדות התעופה, ארקיע טוענים כי ההחלטה כלל אינה בידם של רשות שדות התעופה, אלא בידיו של שר הבטחון, כך עולה ממכתב ששיגרו אתמול למנכ"ל שדה דב.

"בהתאם לתכלית החקיקה לא ניתן להורות על הפסקת פעילות שדה התעופה לפני בחינה מחודשת של הסוגיה", כותבים בארקיע, ודורשים להודיע על מועד חלופי לסגירה לאחר החלטת שר הביטחון.

במכתב של ארקיע מצויינות גם סיבות לפיהן נתב"ג לא יכול לקלוט את כל הפעילות של ארקיע. החברה מציינת כי לא פעם הם נדרשו להעביר טיסות מנתב"ג לשדב דב עקב עומס שהיה בנתב"ג, וכי אם כך היה המצב קודם, הרי שאין היתכנות שהחברה תעבור לעבוד אך ורק מנתב"ג. הם מצטטים גם את רשות שדות התעופה שהודתה כי נמל התעופה בן גוריון לא יכול לקלוט את מלוא הפעילות של ארקיע כפי שהיא מתבצעת היום משדה דב.

בעיות נוספות שמוזכרות במכתב של ארקיע, הן חוסר במקום לחניית מטוסים, זמני הסעה ארוכים למסלולי ההמראה והנחיתה, וכן העדר נגישות מנתב"ג לגוש דן והמרכזים הרפואיים שיש שם, המשמשים גם את תושבי אילת הרחוקה.

כאמור, הטענה המרכזית כלפי מנכ"ל שדה דב מצידה של ארקיע הייתה כי הדבר כלל אינו בסמכותו, המכתב של ארקיע הוגש באמצעות סוללת עורכי דין של החברה, וגרם לרשות שדות התעופה להוציא הודעה חריפה במיוחד שלא ראינו כדוגמתה קודם לכן.

בהודעת רשות שדות התעופה נכתב כי כפי שחייב החוק, היא הודיעה לחברות התעופה שפועלות בשדה דב, על הפסקת הפעילות האזרחית החל מחודש יולי הקרוב. ברשות שדות התעופה דוחים את כל הטענות של חברת 'ארקיע' לפיה נתב"ג אינו ערוך או מוכן לקלוט את כל הפעילות של ארקיע וכי החברה בסך הכל ממחזרת טענות ישנות וחסרות בסיס, זאת בהתחשב בעובדה שבג"ץ פסק כבר בשנת 2016 שנתב"ג ערוך ומוכן לקלוט את הפעילות של ארקיע ושאר החברות עם סגירת שדה דב לטיסות.

רשות שדות התעופה הוסיפה ואמרה כי בניגוד לישראייר שיישרו קו עם ההנחיות, "חברת ארקיע, מטעמים השמורים עמה, במשך שנים אינה משתפת פעולה, גוררת את רגליה תוך הפרת החלטות ממשלה ובג"צ, ונמנעת מהשלמת הפעולות הנדרשות להעתקת הפעילות של ארקיע לנמל התעופה בן גוריון".

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום