העסקים טוענים: הותקפנו ע"י האקרים איראניים, טראמפ אשם

המדיניות של טראמפ או הספחים של רפיסות אובמה? עסקים בארה"ב לצד חברות ממשלתיות ידועות דיווחו על התקפות סייבר מכיוונן של סין ואיראן • האם הסכם הגרעין המתפורר ואי הוודאות במלחמת הסחר מול סין גרמו לנזק לתעשייה האמריקנית? • המצדדים בטראמפ טוענים: אובמה נרדם בשמירה מול הגנת הסייבר, את המחיר אנחנו משלמים

חדשות בעולם 19.2.2019 | 08:59

סייבר, אילוסטרציה | pixabay

תקיפות סייבר על מחשבי חברות ממשלתיות וגופים עסקיים בארה"ב ביממות האחרונות מונעות, או מנסות למנוע, מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ליישם את מדיניותו הכלכלית והבטחונית מול סין ואיראן – כך סבורים מומחי ביטחון שצוטטו ב'ניו יורק טיימס'.

על רקע המתיחות המסחרית הגוברת מול סין, ואי הוודאות האופף את סיום המשבר במלחמת הסחר שעליה הכריז טראמפ – כשאף תובנה עסקית מסחרית לא נראית בינתיים באופק – לצד הרצון של טראמפ לערער את יכולותיה הגרעיניות של איראן, עושה רושם כי סין ואיראן מגבירות את קצב מתקפות הסייבר שלהן על ארה"ב.

מדובר על תקיפה נרחבת שבוצעה בתקופה האחרונה ממש, ובה נפגעו בנקים, עשרות עסקים, תאגידים וחברות ממשלתיות אמריקניות, ולפי ה'יו יורק טיימס' הרי שמדובר בתקיפה נרחבת בהרבה מכפי שניתן היה להתרשם מהדיווחים הראשונים בנושא.

כזכור, בחודש שעבר – בעוד ארה"ב מתמודדת עם מהלך השבתת הממשל של אובמה כחלק ממאבקו על חומת מקסיקו מול בתי הנבחרים של ארה"ב – דווח במקביל על תקיפה נרחבת למדי שביצעו האקרים מאיראן ונוטרה ע"י מומחי הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי וחברת האבטחה FireEye כשבעקבות זאת הונפקה פקודת חירום על ידי המשרד לביטחון המולדת.

אולם, עתה נודע, מצב החירום של טראמפ לא היה מושפע רק מאיראן, וכי כוחות סייבר בשירות סין ביצעו ניסיונות פריצה נרחבות לקבלני משנה וסוכנויות מודיעין שונות בארה"ב – על רקע מלחמת הסחר ארה"ב-סין.

לפי ה'ניו יורק טיימס', למרות שאלה הכחישו ולא ניתן לדעת בבירור אם ניסיונות הפריצה הצליחו, הרי שחברות Boeing ,General Electric Aviation ו-T-Mobile היו, בין היתר, חלק מיעדי התקיפה מכיוונה של סין.

מומחים אחרים בארה"ב סבורים כי אי העשייה של אובמה מול מתקפות הסייבר – למעט חתימה על הסכם הפסק תקיפה מצד סין ב-2015 – היא שהביאה עתה לתקיפות החשאיות, הנרחבות שנתפסות כמתוחכמות הרבה יותר ע"י מומחי אבטחה בארה"ב.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום